- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اخراج خبرنگار صداوسیما از پاریس به دستور مستقیم سارکوزی

در پی لغو اقامت کامران نجف‌زاده به دستور مستقیم نیکلا سارکوزی رئیس‌ جمهور فرانسه، خبرنگار واحد مرکزی خبر، پاریس را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از پاریس، در مراسم بدرقه خبرنگار واحد مرکزی خبر، جمع کثیری از ایرانیان و دانشجویان مقیم فرانسه و مسئولان جمهوری اسلامی در این کشور و همچنین روزنامه‌نگارانی همچون آلن گریش سردبیر لوموند دیپلمات، جک برد نویسنده و پژوهشگر و پدر لولون رئیس بنیاد اسلام و مسیحیت حضور داشتند.

نماینده انجمن مسلمانان فرانسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دفتر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در پاریس، اخراج نجف‌زاده را آبروریزی برای فرانسه در افکار عمومی ایرانیان خواند.

لازم به ذکر است؛ از بدو ورود رئیس دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پاریس، دولت فرانسه نسبت به فعالیت‌های وی محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌هایی اعمال کرد اما تحول در تولیدات و رایزنی‌ها و ارتباطات گسترده این دفتر کار را به جایی رساند که در جلسه ویژه‌ای در وزارت کشور فرانسه مقرر شد اقامت نجف‌زاده در پاریس با اطلاع شخص نیکولا سارکوزی تمدید نشود.

این در حالی بود که خبرنگار واحد مرکزی خبر در پاریس همواره به مقررات و موازین قانونی کشور محل اقامت خود پایبند بوده و این دولت فرانسه بود که بر خلاف تعهدات، اجازه نداد نجف‌زاده طی ۱۸ ماه حضور در فرانسه از خاک این کشور خارج شده و به ایران بیاید.

بر اساس برخی اخبار، فرانسوی‌ها در نامه‌ای که به سفارت ایران تحویل داده‌اند، مدعی شده‌اند بسیاری از گزارش‌های انتقادی خبرنگار واحد مرکزی خبر، افکار عمومی ایرانیان را علیه دولت آن کشور تحریک می‌کرده و خط قرمزهای فرانسه را شکسته است.