- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیش از ۱۷۰۰ خبرنگار ایرانی اخراج خبرنگار صداوسیما از فرانسه را محکوم کردند

بیش از ۱۷۰۰ خبرنگار خبرگزاری‌های ایرانی اقدام دولت فرانسه در اخراج خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از این کشور را محکوم و این اقدام را نشانه‌ای بر نبودن آزادی بیان در کشورهای غربی توصیف کردند.

جمع زیادی از خبرنگاران خبرگزاری‌های کشورمان با صدور بیانیه‌ای اخراج کامران نجف‌زاده خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از فرانسه را که نشانه نبود آزادی بیان در کشورهای غربی است به شدت محکوم کرده و خواستار رعایت حقوق بشر در این کشورها شدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
در شرایطی که غرب غارتگر و در رأس آنها کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را داعیه‌دار آزادی بیان مطلق می‌دانند، شاهدیم که دولت‌های مدعی این کشورها ساده‌ترین و ابتدائی‌ترین اصول آزادی بیان را رعایت نکرده و مردم را از یکی از حقوق اساسی خود یعنی “دانستن ” محروم می‌کنند.

در آخرین نمونه از این اقدامات مذبوحانه رژیم‌های غربی، خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تنها به دلیل تهیه و انتشار چند گزارش انتقادی، به دستور مستقیم نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه از این کشور اخراج شد تا سند زنده‌ای باشد بر “دروغ محض ” بودن ادعای دموکراسی و آزادی بیان در فرانسه و کشورهای غربی.

این مدعیان زورگو و ناقض حقوق بشر همواره ایران اسلامی را به نقض حقوق خبرنگاران متهم می‌کنند و این در حالی است که خبرنگارانشان همواره در کشورمان حضور داشته و حتی برخی از آنها به جای اطلاع‌رسانی به جمع‌آوری اطلاعاتی به منظور جاسوسی می‌پردازند اما در مقابل خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تنها به دلیل پخش چند گزارش انتقادی از این کشور اخراج می‌شود.

اخراج خبرنگار ایرانی از فرانسه به دستور مستقیم سارکوزی به جرم بیان حقایق غیرقابل انکار در حالی صورت می‌گیرد که غرب و بویژه فرانسه سال‌هاست با ادعاهای پوچ و دروغین خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان می‌خوانند و همواره در قالب سیاست‌های فریبکارانه دیگر کشورها را به نقض آزادی بیان متهم می‌کنند.

چگونه است که دولت‌های غربی در رویکردی ضداخلاقی و دوگانه در حالی که دست‌ رسانه‌های وابسته به خویش را در توهین به ادیان و مقدسات الهی به بهانه آزادی بیان باز می‌گذارند، کوچک‌ترین اطلاع‌رسانی را که افشاگر سیاست‌های ضدانسانی آنها از جمله استعمار ملت‌ها، اشغال کشورهایی نظیر افغانستان و عراق، قتل و کشتار مردم بی‌دفاع، حمایت از تروریسم دولتی، حمایت از تجاوز و وحشی‌گری باشد، برنمی‌تابند.

ما خبرنگاران رسانه‌های ایران ضمن محکوم کردن این اقدام خبیثانه و سخیف دولت فرانسه، از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا به منظور برخورد با نقض حقوق شهروندی در کشورهای غربی و برای تأمین حق “دانستن ” این مردم، اقدام عاجلی انجام دهد.

بر پایه این گزارش، ۳۵۰ نفر از خبرنگاران خبرگزاری فارس، ۳۵۰خبرنگار ایرنا، ۲۴۰ خبرنگار خبرگزاری مهر، ۵۱۳ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ایسنا، ۱۱۹ خبرنگار خبرگزاری برنا، ۶۰ خبرنگار خبرگزاری پیامکی نسیم، ۷۰ خبرنگار خبرگزاری دانشجو این بیانیه را امضا کرده‌اند.