- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

واریز یارانه مرحله سوم در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۹۰

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه مرحله سوم در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۹۰ و باز شدن سایت رفاهی از ۲۰ اسفند ماه و بدون تعطیلی در ایام نوروز خبر داد و به برخی ابهامات خانوارها در این رابطه پاسخ گفت.

بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چه زمان یارانه مرحله جدید واریز می‌شود، گفت: یارانه مرحله سوم از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۱۳۹۰ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. 
بر اساس اعلام قبلی از سوی مسئولان دولت یارانه نقدی در سال ۹۰ همانند سال جاری به ازای هر نفر ماهانه ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان شامل ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه انرژی و ۴ هزار تومان یارانه نان واریز می‌شود.
در پاسخ به این پرسش که سایت رفاهی برای اعلام شماره حساب سرپرست خانوار کی باز می‌شود، گفت: سایت رفاهی به نشانی www.refahi.ir از ۲۰ اسفندماه باز می‌شود، پذیرش حساب خانوارهای جامانده حتی در روزهای عید و تعطیل نیز ادامه خواهد داشت و فعلا زمانی برای بستن سایت در نظر نگرفتیم.
رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که کسانی که تعداد اعضای خانوارشان به دلایل مختلف تغییر کرده و یا اصلا ثبت‎نام نکرده‌اند، چه‎کار کنند، گفت: آنها که ثبت‏نام نکرده‌اند، از ۲۰ اسفندماه ۸۹ ثبت‏نام کنند. اگر ایرادی نیز در تعداد اعضا و یا سرپرست خانوار وجود داشته این سازمان بر اساس آخرین آمارهای دریافتی از مرکز آمار ایران، اصلاحات را اعمال کرده است.
مرادی تأکید کرد:‌ خانوارهای جدید که ازدواج کرده‌اند، بر اساس هر تعداد از اعلامیه‌های ازدواج که به دست ما رسیده، در قالب خانوار جدید سازماندهی کردیم که باید سرپرست خانوار جدید شماره حساب در اختیار ما قرار دهد.
رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آنهایی که قبلا جزو خانوار پدر و مادری بوده‌اند، اما ازدواج کرده و یارانه نگرفته‌اند، آیا یارانه دو مرحله قبلی را دریافت خواهند کرد، گفت: آنهایی که قبلا پیش پدر و مادر بوده‌اند، یارانه مرحله قبل به پدر و مادر پرداخت شده و اگر ازدواج کرده باید ثبت‏نام و شماره حساب جدید سرپرست خانوار جدید را ارائه کنند.
مرادی در مورد کسانی که سرپرست خانوار را از دست داده یارانه نگرفته‌اند، گفت: در هر صورت اگر سرپرست خانوار فوت کرده باشد، بزرگترین (مسن‌ترین) فرد آن خانوار که معمولا مادر خانواده است، شماره حساب خود را اعلام کرده و از این پس یارانه به حساب سرپرست جدید واریز می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه مرحله اول و دوم به حساب آنهایی که سرپرست خانوار فوت کرده، پرداخت می‌شود، گفت: آنهایی که سرپرستشان فوت کرده در حساب سرپرست آنها واریز شده که با یک مکانیسم می‌توانند این مبلغ را از بانک مربوطه دریافت کنند، اما از زمانی که شماره حساب به نام سرپرست جدید افتتاح شود یارانه از این پس به حساب آنها واریز خواهد شد.