- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

الجزیره: شبکه العالم بر ۳۰۰ میلیون عرب تاثیر گذاشته است

شبکه خبری الجزیره که طی روزهای اخیر با پوشش دادن مغرضانه انقلاب‌های منطقه تحت انتقادهای شدید قرار دارد اذعان کرد که شبکه خبری العالم بر جمعیت کشورهای عرب زبان تاثیر گذاشته است.

 

سایت خبری تحلیلی الجزیره ” که از مواضع حاکمان سعودی حمایت می کند ، تاثیر برنامه های شبکه العالم بر ۳۰۰ میلیون جمعیت کشورهای عرب زبان و پوشش قیام های این منطقه را نقشی مخرب توصیف کرده است.

این پایگاه نوشت : مسائل جهان عرب ، که پیش از این فقط مورد توجه بومی بود ، ناگهان در سطح بین المللی مطرح شد و به ویژه از نظر رسانه ای به شکل کم سابقه ای زیر ذره بین قرار گرفت.

پایگاه الجزیره با طرح این ادعا که شبکه های رادیویی و تلویزیونی و برخی مطبوعات عرب زبان سیاست های خطرناکی را علیه کشورهای عربی در پیش گرفته اند ، مدعی شد که این رسانه ها به اختلافات سیاسی ، نژادی ، قومی و طایفه ای دامن می زنند و شکافهای جهان عرب را گسترش می دهند.

این پایگاه بدون اشاره استقبال گسترده مردم انقلابی در کشورهای مختلف از شبکه العالم ، پخش اخبار ، گزارش ، و تفسیر از زبان مخالفان دولت های عربی را مورد انتقاد قرار داد.

این پایگاه درادامه با بیان ساختار و وضعیت شبکه خبری العالم ، به قطع برنامه های این شبکه توسط دولت مصر از ماهواره های عرب ست و نایل ست اشاره کرد و علت آن را به زعم صاحبان عرب ست ، عبور العالم از خطوط قرمز مورد نظر حکومت های عربی دانست.

پایگاه الجزیره همچنین مانند سایر رسانه های وابسته به حکومت های دیکتاتوری منطقه تلاش می کند ، با دستاویز قراردادن اختلافات مذهبی و طایفه ای شبکه العالم را مورد حمله قرار دهد.

” الجزیره ” بدون اشاره به رسوایی برخی شبکه های عرب زبان متمایل به عربستان در پوشش خبری وارونه انقلاب های مردمی در تونس ، مصر ، لیبی ، بحرین و یمن و حمایت جدی آنان از حاکمان این کشورها در سرکوب خونبار مردم ، تلاش می کند که صداهای مستقل و شبکه های مورد توجه افکار عمومی عرب از جمله شبکه المنار را نیز با توصیف های مشابه تخریب کند.