- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فقیرترین نقطه استان در کنار غنی ترین نقطه جهان

همزمان با تعطیلات نوروز فرصتی دست داد تا با سفر به شهر عسلویه و بازدید از مناطق مختلف این شهر، گوشه هایی از محرومیت ها و مظلومیت های این نقطه از استان بوشهر را به تصویر بکشیم.

به گزارش عسلویه نیوز؛ رییس شورای اسلامی شهر عسلویه مطالب بسیار جالب و تأمل برانگیزی از وضعیت این شهر و همچنین تعاملات بسیار ضعیف ادارات مرکز استان با این منطقه بر زبان آورد که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.


باشد که مسئولین ارشد استان با مطالعه این گفتگو و مشاهده تصاویر مربوطه، نسبت به رفع مشکلات محرومین و مظلومین بخش عسلویه بیش از پیش تلاش کنند.

معافیت منطقه ویژه از پرداخت عوارض/ شکایت از منطقه ویژه به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

حسن علیزاده با ابراز گلایه مندی از مصوبه دولت درخصوص معافیت مناطق ویژه از پرداخت عوارض اظهار داشت: متأسفانه از سال ۸۵ به بعد، مناطق ویژه از پرداخت عوارض معاف شدند و همین موضوع مشکلات شهرداری عسلویه را مضاعف کرده است.


وی که عضو دو دوره شورای اسلامی شهر عسلویه است گفت: خوشبختانه مقداری از بدهی منطقه ویژه به شهرداری عسلویه که از سال های ۸۳ و ۸۴ باقی مانده بود با شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و پیگیری وکیل پرونده دریافت شد.


رییس شورای اسلامی شهر عسلویه این مبلغ را ۲٫۵ میلیارد تومان دانست که این مبلغ به طور مساوی بین شهرداری های عسلویه و نخل تقی تقسیم شد.

علیزاده همچنین به تغییر کاربری برخی زمین ها توسط کمیته ای در استانداری بوشهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از زمین های منطقه که توسط این کمیته تغییر کاربری شده و در اختیار منطقه ویژه قرار گرفته، صنعتی شده و این موضوع توسعه شهر را با مشکل مواجه کرده است.

بدهی پارس جنوبی به شهرداری عسلویه

رییس شورای اسلامی شهر عسلویه با بیان این که برای اجرای طرح های ملی هیچ گلایه ای وجود ندارد افزود: متأسفانه عوارضی که منطقه ویژه می بایست بابت این تغییر کاربری ها به شهرداری عسلویه پرداخت کند هنوز پرداخت نشده و شهرداری بابت این تغییر کاربری ها ۱۸ میلیارد تومان طلبکار بوده که طی توافقی با مدیرعامل منطقه ویژه به ۱۰ الی ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافت اما همچنان هیچ پولی دریافت نکردیم.

توقف ۴ ماهه لوله گذاری منطقه ویژه با حکم دادگاه/ انسداد حساب منطقه ویژه توسط دادگاه صالحه

وی همچنین به اختلافات شورا و شهرداری عسلویه با مدیرعامل اسبق منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: در زمان دکتر رضوی، ۲٫۵ میلیارد تومان زمین بابت ۲۵۰ متر حریم به منطقه ویژه فروختیم که اعلام کردند پولی برای پرداخت ندارند.


علیزاده با بیان این که جهت احقاق حق شهروندان عسلویه به دادگاه صالحه شکایت کردیم افزود: در این دادگاه، قاضی رأی به توقف کار منطقه ویژه داده و خط لوله آن ها حدود ۴ ماه متوقف بود.

این مقام مسئول با اشاره به انسداد حساب منطقه ویژه توسط دادگاه تصریح کرد: خوشبختانه و با همکاری قاضی شجاع دادگاه توانستیم حقوق از دست رفته مردم را از منطقه ویژه دریافت کنیم.

گلایه از نمایندگان استان

وی با انتقاد از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه نمایندگان استان در مجلس هیچ کاری برای منطقه انجام نمی دهند.


وی ادامه داد: بنده یکبار به میگلی نژاد گفتم وقتی پارس جنوبی فایده ای برای استان ندارد چرا تلاش می کنید تا پارس شمالی نیز در استان بوشهر راه اندازی شود؟

مردم از عسلویه تا کنگان سلامتی خود را از دست دادند

علیزاده با بیان این که هم اکنون مردم عسلویه تا کنگان سلامتی و زندگی خود را از دست داده اند ابراز داشت: اگر پارس شمالی بیاید دیگر چیزی از استان باقی نمی ماند.

رییس شورای اسلامی شهر عسلویه به آلودگی و گرمای ناشی از فعالیت های گازی و پتروشیمی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: دیگر خنک کننده ها هم در تابستان عسلویه کارساز نیستند و حداقل در روز ۳ بار باید به حمام بروید در غیر اینصورت نمی توانید در منطقه زندگی کنید.


علیزاده تصریح کرد: وقتی دولت مناطق ویژه را از پرداخت مالیات معاف می کند باید در ازای آن به ساکنین مناطق همجوار امتیازاتی بدهد.