- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

سفر رهبر فرزانه انقلاب به عسلویه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از منطقه پارس جنوبی بازدید کردند.

به گزارش عسلویه نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه در اولین هفته کاری سال نو برای بازدید از طرح‌های تولید و توسعه نفت، گاز و پتروشیمی وارد منطقه پارس جنوبی در عسلویه شدند.

در ابتدای سفر یک روز رهبر معظم انقلاب به عسلویه موقعیت کلی صنایع مختلف پارس جنوبی با استفاده از ماکت و نقشه توسط کارشناسان تشریح شد.

بر اساس توضیحات مسئولان در این منطقه مهم اقتصادی، تاکنون ۱۰ فاز به طور کامل به اجرا و تولید رسیده است و ۱۹ فاز دیگر در دست طراحی و یا اجرا است. واحدهای به تولید رسیده این کارخانه در مجموع ۲۱۰ میلیون متر مربع گاز شیرین، ۴۰ هزار بشکه میعانات با ارزش گازی و ۲۰۰ تن گوگرد تولید می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع مدیران ارشد صنعت نفت کشور و پیمانکاران طرح‌های تولید و توسعه پارس جنوبی حضور یافتند.

در این دیدار که وزرای اقتصادی، صنایع و معادن، رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند وزیر نفت با گرامیداشت یاد شهیدان جهادگر صنعت نفت اعلام کرد برای استفاده از ظرفیت بسیار ارزشمند میدان گازی پارس جنوبی ۲۹ فاز، پیش‌بینی شده که همه آنها در برنامه پنجم توسعه به تولید می‌رسد.

میرکاظمی با اشاره به مطالعات کارشناسانه برای کوتاه کردن مدت اجرای فاز‌های منطقه پارس جنوبی درآمد سالانه پارس جنوبی در پایان اجرای ۲۹ فاز تولید و توسعه بیش از یکصد و ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

وزیر نفت با اشاره به ظرفیت صنایع پتروشیمی پارس جنوبی و عسلویه گفت: در پایان برنامه پنجم ظرفیت پتروشیمی کشور به ۹۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی حضور موفق شرکت‌های ایرانی را در طرح‌های توسعه منطقه پارس جنوبی بسیار نوید بخش خواند و افزود: با اتمام اجرای فاز‌های پیش بینی شده ایران در صنایع نفت و گاز دارای فناوری خواهد بود و از توانایی‌های صدور این فناوری کاملا ایرانی به دیگر کشورها برخوردار خواهد شد.

رهبر انقلاب پس از این نشست برای بازدید میدانی عازم محل اجرای فاز‌های عملیاتی در دست اجرا شدند و ابتدا از فاز ۱۵ که در حال احداث و تکمیل است بازدید کردند و با توضیحات مسئولان و کارشناسان این فاز با فرآیند و نحوه ساخت پروژه‌ها بیشتر آشنا شدند.

میدان گازی پارس جنوبی ۴۷ درصد ذخایر نفت ایران را که حدود ۸ درصد گاز جهان است را در خود جای داده است.

لازم به ذکر است دیدار با کارکنان طرح های تولید و توسعه نفت،مسئولان و مردم پایان بخش سفر رهبر انقلاب خواهد بود.