- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

واکنش جلالیان به استیضاح وزیر نفت:استیضاح خوزستانی ها در راستای مطالبات ما نبود

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعاتی که خوزستانی ها برای استیضاح وزیر نفت مطرح کردند در راستای مطالبات استان بوشهر نبوده است.

به گزارش عسلویه نیوز، عسکر جلالیان افزود: هر استیضاحی که مطرح می شود استدلال ها و مطالباتی دارد که در این مورد، مطالبات خوزستان و بوشهر متفاوت بوده است.


وی در واکنش به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که در صورت عدم همکاری نمایندگان استان با خوزستانی ها، آن ها نیز با شما در استیضاح وزیر همکاری نخواهند کرد گفت: استیضاح خوزستانی ها هنوز به صحن مجلس نیامده است.


نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به محض اعلام این استیضاح در صحن مجلس، نشست های حاشیه ای را برگزار کرده و اگر مطالباتمان به یکدیگر نزدیک باشد، همکاری می کنیم.


جلالیان درخصوص تهدیدهای اخیر خود مبنی بر استیضاح وزیر نفت افزود: مطالبات ما همچنان پابرجاست و هم اکنون منتظر عملکرد وزیر در این خصوص هستیم.


وی همچنین درخصوص انتقال شهرک های پارس جنوبی و شمالی به خارج از استان به خبرنگاران گفت: تاکنون سه جلسه با مسئولین مربوطه برگزار و اعلام کردیم این شهرک ها نباید از استان خارج شوند.


نماینده کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اعلام کردیم شهرک های پارس جنوبی می بایست در کنگان و پارس شمالی نیز در دیر و دشتی احداث شوند.


وی با بیان این که نفتی ها به بهانه آب و هوا درصدد انتقال شهرک هایشان به لامرد بودند اظهار داشت: ما ضمن مخالفت با آن ها، اعلام کردیم این شهرک ها نباید از استان خارج شوند و نفتی ها می توانند آن ها را در جم یا دشتستان احداث کنند. 


جلالیان در پاسخ به این سئوال که واکنش نفتی ها به این پیشنهاد چه بوده است به خبرنگاران گفت: آن ها به صورت شفاهی اعلام کردند که انتقال شهرک ها به خارج از استان منتفی شده اما ما مصریم که این موضوع باید کتباً اعلام شود.


وی در پاسخ به این سئوال که در صورت خلف وعده نفتی ها چه راهکاری را مد نظر قرار داده اید اظهار داشت: قطعاً درخصوص مطالبات به حق مردم کوتاه نیامده و استیضاح وزیر نفت را با دوستان خود در مجلس پیگیری خواهیم کرد.