- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امروز سکوت در برابر جنایات بحرین،‌ خیانت به قرآن و سیره پیامبر(ص) است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز سکوت هر مسلمان در برابر جنایات بحرین،‌ خیانتی آشکار به قرآن کریم و سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

متن اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

قال رسول‌الله صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم: «من سمع مسلماً ینادی یا للمسلمین فلم‎یجبه فلیس بمسلم»
هان ای علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام! هان ای بزرگان علم و دین و ای فرزانگان دنیای پهناور اسلام! هان ای اسوه‌ها و تأثیرگذاران و چهره‌های وجیه در میان مسلمانان! هان ای مفتیان و فقیهان در حوزه‌های علمیه جهان اسلام! هان ای بزرگان الازهر و دانشگاه‌های مکه، مدینه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، امارات و کشورهای آفریقایی! آیا صدای مسلمانان مظلوم بحرین را نمی‌شنوید؟! آیا از کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و از فجایع اسف‌بار این کشور آگاهید؟! آیا از هجوم ارتش کشورهای بیگانه برای قتل‌عام مسلمانان به این کشور اطلاع دارید؟! اگر پاسخ مثبت است، سکوت و خاموشی برای چیست؟!
آیا جز این است که رسول مکرّم اسلام – صلّی‌ الله علیه و آله- حرمت خون،‌ مال و عرض مسلمان را در حد حرمت کعبه می‌دانست؟! آیا جز این است که در «صحاح» در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لا إله إلا الله، فإذا قالوها فقد حرم علیّ دماؤهم و اموالهم؛ فرمان داده شدم که با افراد بجنگم تا وقتی که لا إله إلا الله را بگویند، و پس از آن خون و اموال آنها بر من حرام است»؟!
امروز سکوت هر مسلمان در برابر جنایات بحرین،‌ خیانتی آشکار به قرآن کریم و سیره پیامبر مکرّم اسلام صلّی‌ الله علیه و آله و سلّم است. از این‌رو شایسته همه عالمان، اندیشمندان و نخبگان جوامع اسلامی است که با هوشیاری تمام نقشه‌های دشمنان قسم خورده اسلام را برملا سازند و به وظیفه قرآنی خود عمل نمایند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن حوادث خونبار بحرین، از عالمان و مفتیان و تأثیرگذاران در عالم اسلام می‌خواهد که ضمن شکستن سکوت خود، مانع کشتارهای وحشیانه در کشور بحرین شوند و نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام را نقش بر آب سازند.