- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

در سال گذشته:صیادان بوشهری ۴۶ هزار تن ماهی و میگو صید کردند

به گزارش عسلویه نیوز، اردشیر یاراحمدی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ هزار صیاد با استفاده از یک هزار و ۷۰۰ قایق و ۵۷۰ موتور لنج در آب‌های استان بوشهر به صید و صیادی مشغول هستند.
وی از برنامه شیلات استان بوشهر برای تبدیل شناورهای بنزینی به دیزلی خبر داد و افزود: در این اقدام یک هزار و ۷۰۰ شناور بنزین سوز به دیزلی تبدیل می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر توقف صید و صیادی در آب‌های این استان را رد کرد و گفت: فعالیت‌های صیادی در آب‌های استان بوشهر جاری و برقرار است.
یاراحمدی اظهار داشت: هر چند در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دریانوردی صیادان در استان بوشهر کاهش یافته، اما همچنان فعالیت‌های صید و صیادی در آب‌های این استان جاری و برقرار است و صیادان طبق تقویم صید خود به دریا می‌روند.
وی اضافه کرد: آنچه که در حال حاضر در بازارهای مصرف توزیع می‌شود ماهیان حاصل از صید صیادان بوشهری است.
یاراحمدی افزود: تنها به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات عمل آوری و تولید کننده تن که صید داخلی جوابگوی نیاز آنها نیست با مجوز سازمان شیلات و با همکاری وزارت بازرگانی به واردات این مواد اقدام شده است.
یاراحمدی همچنین خانه‌نشینی صیادان بوشهری و جولان صیادان خارجی در آب‌های بوشهر را تکذیب کرد و گفت: دستگاه‌های نظامی کشور بر فعالیت و ورود غیر قانونی و غیر مجاز صیادان و شناورهای صیادی خارجی در آب‌های کشور نظارت دارند و با آنها طبق قوانین برخورد می‌کنند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر سیاست شیلات را حمایت از صیادان عنوان کرد و گفت: با توجه به حمایت‌های دولت در گذشته، امیدواریم امسال نیز شاهد حمایت‌های جدیدی از جامعه صیادی باشیم.
وی اضافه کرد: در این راستا ضمن ارائه تسهیلات با سود ۱۴ درصد به متقاضیان و معرفی آنها به بانک عامل قصد داریم تسهیلات با بهره کمتری را در اختیار صیادان قرار دهیم.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های صیادی و دریانوردی صیادان هدفمند شده است، اظهار داشت: در پی اجرای این قانون قیمت سوخت شناورهای صیادی افزایش یافت به طوری که در حال حاضر سوخت شناورهای دیزلی به قیمت لیتری ۱۵۰ تومان و شناورهای بنزین سوز به قیمت لیتری ۴۰۰ تومان در اختیار صیادان قرار می‌گیرد.