- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برپایی نمایشگاه هرباریوم گیاهان دارویی در کنگان

به گزارش عسلویه نیوز، رئیس شبکه بهداشت شهرستان کنگان ‌در آیین افتتاح نمایشگاه هرباریوم گیاهان دارویی در کنگان اظهار داشت: هفته سلامت فرصت بسیار مناسبی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد فعالیت‌های بهداشتی است و باید کاری کنیم که مردم به سلامتی خود اهمیت بیشتری بدهند.
زینب حسینی با اشاره به جزئیات این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه در مکانی به مساحت ۱۰۰ مترمربع برگزار شده و بیش از ۵۰ نمونه گیاه دارویی از جمله بومادران، آویشن، سپستان، لاله عباسی، سس، خارشتر، کنگر، شکر تیغال، شیح و… در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت کنگان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه همچنین ماکت سلامتی، خطرات آلودگی صوتی و هوای پاک نیز توسط تعدادی از بهورزان شهرستان جمع‌آوری و ساخته شده است.
حسینی تصریح کرد: سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند در اختیار بشریت قرار داده و انسان با برنامه‌ریزی صحیح، داشتن رفتارهای بهداشتی سالم، اهمیت به سلامت و بهداشت روان، تغذیه و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند از این امانت الهی در وجود خود بهره ببرد.
وی عنوان داشت: با توجه به نام‌گذاری سال ۲۰۱۱ از سوی سازمان جهانی بهداشت به نام “مقاومت به داروهای ضد‌میکروبی یک تهدید جهانی ” شبکه بهداشت شهرستان کنگان به مناسبت هفته سلامت اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده و چند برنامه متنوع دیگر نیز در این هفته تدارک دیده شده است.
فرماندار کنگان نیز در این آیین اظهار داشت: شهرستان کنگان در بهبود شاخص‌های بهداشتی رشد چشمگیری داشته و شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در این راستا هستیم که حاصل تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت کنگان است.
عباس تبرکی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه غذای سالم در عسلویه و برپایی این نمایشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این هفته است و تجلیل از پرستاران و بازدید از مراکز درمانی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی ابراز داشت: اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی به عموم در راستای مصرف صحیح داروها و عدم مصرف خودسرانه و بدون مجوز داروها از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.
فرماندار کنگان گفت: در عصری که زندگی می‌کنیم، کشف و تولید داروها پیشرفت چشمگیری داشته که مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک و داروها بدن انسان را در مقابل بهبود ساده‌ترین بیماری‌ها مقاوم کرده و موجب طولانی‌تر شدن دوره درمان، ضربه زدن به اقتصاد و برنامه‌های بهداشت و درمان کشور می‌شود و باید تدابیر شایسته‌ای در این راستا اندیشیده شود.
تبرکی بیان داشت: بدون تردید هر دارویی در کنار تاثیرگذاری که برای درمان بیماری دارد، عوارضی نیز در بر دارد که چنانچه داروها خودسرانه مصرف شود می‌تواند فجایعی به بار بیاورد و باید این مسئله کنترل شود.
بر اساس این گزارش، این نمایشگاه تا ۲۶ فروردین در دو نوبت صبح و عصر برپاست.