- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مبتکر بنکی مقام اول مسابقات بین المللی ربوکاپ را بدست آورد

سعید راشدی، مبتکر و نخبه کنگانی، متولد شهر بنک، ۲۱ ساله و دانشجوی رشته مهندسی برق که اخیرا در ششمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران که همه ساله از سوی کمیته ملی روبوکاپ ایران برگزار می شود، شرکت کرده بود، توانست، یکبار دیگر با ربات ابینا به عنوان برترین تیم مسابقات برگ زرینی از افتخاراتش را رقم بزند و نماینده ی شایسته ای برای استان بوشهر در این رقابت ها باشد.

وی قبل از این به مقام هایی همچون مقام دوم کشوری درمسابقات روباتیک ۲۰۱۰ raad cup ، مقام سوم کشوری در مسابقات روباتیک آزاد، برگزیده سومین جشنواره ملی حرکت مقام چهارم در جشنواره جوان مخترع و مبتکر و یکی از ۱۴ تیم برتر از میان ۱۳۰ تیم در طراحی و ساخت زیردریایی بدون سرنشین و کنترل از راه دور با چندین گواهی نامه ثبت اختراع از اداره کل مالکیت های صنعتی ایران است.

راشدی درباره این مسابقات می گوید: ربوکاب یا جام جهانی ربات‌ها، یک پروژه بین‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی،رباتیک و دیگر زمینه‌های مرتبط است که تیم های ایرانی از سال ۱۳۸۲ از جمله فعال ترین تیم های ربوکاپ بوده اند.

وی سطح مسابقات را مناسب ارزیابی کرد و به خبرنگار کنگان نیوز گفت : کمیته ملی ربوکاپ ایران و فدراسیون جهانی ربوکاپ، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را به عنوان میزبان ششمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، جهت برگزاری مسابقات درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران انتخاب کردند.

سرپرست گروه ابینا با بیان اینکه این دوره از مسابقات از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ و با شرکت ۱۲۸۰ تیم از ۱۶ کشور دنیا در ۲۲ رشته برگزار شد، گفت: تیم ابینا یا ابتکار گران بزرگ ایرانیان نسل آینده که خودم این اسم را برای آن انتخاب کردم، توانست پس از ۳ روز رقابت و نمایش شایسته با ۲۲ تیم برتر، از سوی کمیته داوری به عنوان تیم برتر انتخاب شده و مقام اول مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران  در لیگ Seniordemo ، را  به خود اختصاص دهد؛ در این دوره تیم های ایران و چین به ترتیب، دوم و سوم شدند.

راشدی با اشاره به اینکه تیم ابینا هیچ گونه وابستگی به نهادی نداری گفت : تیم ما “هیچ گونه” ارتباط و وابستگی به نهادی ندارد و با هزینه شخصی و حمایت های پارک علم و فن آوری خلیج فارس استان بوشهر فعالیت می کنیم.