بدیل گمرک منطقه ویژه پارس به گمرک اختصاصی نفت
تاريخ ارسال خبر : 17 آوریل 2014 | ساعت 23:55 | کد خبر: 31146 | sv238 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” سرپرست امور گمرکی منطقه ویژه پارس گفت: مقدمات تبدیل گمرک منطقه ویژه پارس به گمرک اختصاصی نفت در حال پیگیری است.

به گزارش“عسلویه نیوز” سید محمدمهدی مهدوی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان منطقه ویژه اظهار داشت: منطقه ویژه پارس نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و گمرک این منطقه تلاش بسیار زیادی در صادرات و واردات کالا دارد.

سرپرست امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس از آغاز ایجاد چهار درب گمرکی در سایت‌های ۱ و ۲ پتروشیمی منطقه ویژه پارس در راستای تسهیل امور گمرکی خبر داد.

مهدوی بیان کرد: استقرار درب‌های چهارگانه در مبادی ورودی و خروجی سایت‌های ۱ و ۲ پتروشیمی در قالب طرحی کلی برای ایجاد حصار پیرامونی منطقه در راستای ایفای نقش حاکمیتی سازمان منطقه ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: در هر یک از واحدهای پتروشیمی چندین درب گمرکی وجود دارد به‌طوری که اکنون بیش از ۲۰ درب گمرکی در سایت یک پتروشیمی وجود دارد، در سایت دو پتروشیمی ۱۶ درب دیگر نیز باید ایجاد شود که با اجرای این طرح‏، حوزه گمرکی سایت‌های ۱ و ۲ پتروشیمی در قالب این چهار درب محصور می‌شود.

مهدوی ادامه داد: با استقرار این مبادی وضعیت جزیره‌ای درب‌های گمرکی سایت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس برچیده شده و این امر نقش به‌سزایی در انجام سریع‌تر و دقیق‌تر فعالیت‌های گمرکی در منطقه خواهد داشت.

سرپرست امور گمرکی منطقه ویژه گفت: مقدمات تبدیل گمرک منطقه ویژه پارس به گمرک اختصاصی نفت در حال پیگیری است تا از این پس تمام کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در منطقه جنوب کشور از طریق این گمرک ترخیص شوند.

وی اضافه کرد: گمرک سازمان منطقه ویژه پارس برای انجام این امر آمادگی کامل را از نظر زیرساخت لازم و نیروی انسانی دارد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ