- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ساخت دستگاه فیلتر پاک‌کن در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش عسلویه نیوز،اکبر جزینی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به نام جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده و در مجتمع گازی از تمام امکانات برای بهره‌وری بیشتر و رشد اقتصادی استفاده می‌کنیم.
مسئول واحد تعمیرات توربین مرکزی فاز یک پارس جنوبی اضافه کرد: مجتمع گازی بیش از ۴۳ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و مدیران و کارشناسان این مجموعه در سال جهاد اقتصادی وظیفه سنگینی دارند و باید با ابتکارات خود راه را برای موفقیت بیشتر همواره کنیم.
جزینی از راه‌اندازی دستگاه فیلترپاک کن در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و ابراز داشت: دستگاه فیلترپاک‌کن برای نخستین بار در کشور توسط مهندسین واحد پمپ و توربین کارگاه مرکزی پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی، ساخته و راه‌اندازی شد‌ه است.
وی افزود: از آنجا که برای تمیزکاری توربین‌ها و کمپرسورها، با مشکلات عدیده از نظر کیفی و ایجاد عوارض تنفسی برای نیروی انسانی و همچنین عدم کیفیت و سرعت لازم روبه‌رو بوده‌ایم، تعدادی از کارشناسان کارگاه مرکزی برآن شدند که با تحقیق و مطالعه این معضل را رفع کنند که در نهایت این سعی و تلاش و پشتکار منجر به طراحی و ساخت دستگاهی شد که برای نخستین بار در صنعت نفت و گاز ساخته و راه‌اندازی می‌شود.
جزینی در ارتباط با مزایای استفاده از این دستگاه گفت: ابداع و طرح جدید تبدیل سیستم دستی به اتوماتیک، تمیزکاری به ‌صورت اتوماتیک، جمع‌آوری گرد و غبار و جلوگیری از انتشار آن در فضا، جلوگیری از آلوده شدن کارگران هنگام تمیزکاری، افزایش کیفیت و سرعت انجام کار و افزایش فاکتور ضریب اطمینان از جمله مزایای این دستگاه است.
مسئول گروه طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه فیلترپاککن ادامه داد: عیب و نقص‌هایی همچون خطرات و عوارض جانی برای کارگرانی که اقدام به تمیزکاری می‌کنند، عدم کیفیت و سرعت در تمیزکاری فیلتر‌ها، منتشر شدن گرد و غبار و مواد آلاینده در فضا و اقتصادی نبودن در روش سنتی دستی موجب شد که نیاز به طراحی و ساخت چنین دستگاهی احساس شود.
جزینی خاطرنشان کرد: این پروژه از دو بعد حائز اهمیت است؛ یکی بحث ایمنی و منابع انسانی و دیگر نیز بحث سودآوری و صرفه اقتصادی که هر دو جنبه اهمیت خاص خود را دارد.
وی افزود: این طرح به‌عنوان پیشنهاد به نظام مشارکت مجتمع گاز پارس جنوبی ارائه شد که طبق محاسبه برای فازهای یک الی پنج حدود ۱۵ میلیارد ریال سالانه سود و صرفه در پی دارد.
این مقام مسئول در ارتباط با افرادی که در این طرح همکاری کرده‌اند، اظهار داشت: سید‌پیام سجادی، حسن شاکر، غلامعباس پوست‌فروش، ابوالفضل مهدیان و مهدی ستاری در واقع گروه کارشناسانی هستند که در طراحی، ساخت، راه‌اندازی و تهیه مدارک فنی سعی و کوشش کرده‌اند و مسئولیت این پروژه را به‌عهده داشته‌اند.
جزینی بیان داشت: در سال جهاد اقتصادی باید از تمام ظرفیت‌ موجود در شرکت برای رشد و شکوفایی اقتصادی بهره ببریم و هیچ فرصتی را نباید از دست بدهیم.