- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۸۵ درصد جامعه کارگری کشور روزمزدی و قراردادی هستند

عسلویه نیوز؛ کریم صادق‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته کارگر خواستار حمایت بیشتر از جامعه کارگری شد.
وی با تقدیر از همکاری رسانه‌های استان با جامعه کارگری گفت: در سال ۸۹ بیش از ۴۰۰ مورد انعکاس خبری جامعه کارگری را شاهد بوده‌ایم که نشانگر توجه رسانه‌ها به دغدغه‌های جامعه کارگری است.
صادق‌زاده با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام جهاد اقتصادی تاکید کرد: کارگران و جامعه کارگری کشور در این راستا وظیفه‌ای بنیادین و مهم بر عهده دارند که تلاش می‌شود در هفته کارگر این رسالت بیش از گذشته تبیین شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: این روز نشانگر شکستن زنجیرهای استبداد کارگر است و در سال‌های اخیر برخی دست‌ها در صدد تشویش‌افزایی برای کارگران هستند.
وی گفت: حفظ کرامت کارگران از اهداف مورد تاکید جامعه کارگری کشور است و در همین راستا نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.
صادق‌زاده اظهار داشت: امنیت شغلی برای کارگران موضوعی انتزاعی است و بیکاری جدی جامعه کارگری را تهدید می‌کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی افزود: در حالیکه ۸۵ درصد جامعه کارگری به صورت قراردادی و روزمزدی هستند کسی از مسئولان پاسخگو نبوده و همین مسئله امنیت شغلی جامعه کارگری را تهدید می‌کند.
وی با انتقاد صریح از پیش‌نویس اصلاح قانون کار گفت: در این قانون نیز مفادی در حمایت از کارگران مشاهده نمی‌شود و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا به این موضوع با نگاه کارشناسی توجه کنند.
صادق‌زاده در ادامه با انتقاد از عملکرد شرکت‌های پیمانکاری افزود: این شیوه انسان‌فروشی ادامه دارد و با وجود تاکید قانونی در حذف شرکت‌های پیمانکاری شاهد عدم اجرای مصوبه هیئت دولت هستیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی یادآور شد: ادامه فعالیت شرکت‌های پیمانکاری موجب تداوم اعتراضات شدید جامعه کارگری خواهد شد و در حال حاضر نیز این اعترضات و اعتصابات به حق ادامه دارد.
همچنین در ادامه این نشست مراسم گرامیداشت سالروز آغاز به کار دفتر خبرگزاری ایلنا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.