- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه بوشهر: هدایت‌های ائمه جمعه برگ زرینی در تاریخ روحانیت است

به گزارش “عسلویه نیوز” آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری صبح امروز در آیین آغاز همایش دو روزه ائمه جمعه جنوب کشور در بوشهر اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه، این روحانیت و امامان جمعه هستند که جامعه اسلامی و شیعی را بر اساس مکتب اهل بیت هدایت و نجات دادند.
وی افزود: روحانیت و ائمه جمعه به عنوان سکان‌داران جامعه اسلامی هستند و نبود این افراد بحران و ارتداد را در جامعه به دنبال دارد.
امام جمعه بوشهر بیان داشت: امامان جمعه انتصاب به ولایت دارند و افتخار حوزه، شیعه و ایران این است که ولی فقیه و رهبر آنها فردی مومن و متعهد و مجهز به علم فوق روز است.
استاندار بوشهر نیز در این آیین گفت: بعد از حادثه ضد انقلابی سال قبل، بیداری اسلامی مردم ایران و خنثی کردن حرکت‌های ضد‌اسلامی، آمریکا و استکبار جهانی حیرت‌زده شدند.
محمد‌حسین جهانبخش افزود: حضور مردم ولایتمدار بوشهر در استقبال از هیئت دولت حماسه‌ای خلق کرد و عزتی برای ایران و پاسخی به شبهات بین‌المللی شد.
وی اضافه کرد: ره‌آورد این حماسه تصویب ۲۹۰ مصوبه به ارزش ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که براساس نظر کارشناسان علم اقتصاد سند برنامه پنجم توسعه استان بوشهر در این سفر تدوین شد.
جهانبخش عنوان داشت: پاداش این حماسه، حضور پربرکت مقام معظم رهبری در هشتم فروردین ماه در پایتخت انرژی ایران بود که امیدواریم بتوانیم در سال جهاد اقتصادی با همتی بلند منویات معظم‌له را در استان بوشهر شتاب بدهیم.
وی ادامه داد: استان بوشهر تنها استان دارای چهار منطقه ویژه اقتصادی بوده و‌ نماد توسعه و پیشرفت انقلاب در عرصه ملی و فراملی است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: اولویت عمرانی استان بوشهر در سال ۹۰ ساخت حوزه علمیه و فعال‌سازی مجمع خیرین حوزه علمیه‌ساز است.
همایش ائمه جمعه جنوب کشور با حضور ۲۰۰ نفر از ائمه جمعه استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان در بوشهر به مدت دو روز ادامه دارد.