- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیاد‌آور در منطقه اقتصادی عسلویه رونمایی شد

“عسـلویـه نیـوز” با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور از برنامه جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور حوزه منطقه اقتصادی عسلویه «ویژه جامعه کار و تولید» رونمایی شد.محسنی [1]

به گزارش خبرنگار “عسـلویـه نیـوز” با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، طاهایی معاون امور مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور از برنامه جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور حوزه منطقه اقتصادی عسلویه «ویژه جامعه کار و تولید» رونمایی شد.

محسنی بندپی در حاشیه رونمایی این طرح با بیان اینکه محیط‌های کاری کارگری از اهمیت ویژه‌ای برای جامعه و نظام محسوب می‌شوند اظهار داشت: عوامل متعددی که سلامت محیط کارگری را به خطر می‌اندازد و باید تلاش شود این عوامل شناسایی و برطرف شوند.

وی تصریح کرد: داشتن یک محیط کار سالم و مناسب می‌تواند کمک بسزایی را برای سلامت کارگران و پرسنل داشته باشد.

بندپی ادامه داد: به همین منظور سازمان بهزیستی کشور توجه ویژه‌ای را به محیط‌های کار و تولید داشته و به همین منظور طرح‌های متعددی را برای فراهم کردن محیطی سالم و امن برای کارگران در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف اعتیادآور در منطقه عسلویه گفت: منطقه پارس جنوبی به عنوان پایتخت انرژی کشور در چشم‌انداز ۱۴۰۴ ، نیازمند نیروی انسانی سالم و مولد است و با توجه به بافت صنعتی و در حال توسعه این منطقه مسایل مختلفی در سلامت افراد ساکن این منطقه مشهود است و ضرورت دارد چاره‌ای برای ان اندیشیده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مسایل سلامت منطقه شیوع اعتیاد به مواد اعتیادآور در بین ساکنین منطقه است، وسعت و محدوده این مساله شامل کارکنان و کارگران صنعت نفت و مردم بومی ۴ شهرستان جم، عسلویه، کنگان و دیر است.

وی ادامه داد: کاهش کارایی و تولید، غیبت‌ها ی غیرموجه بیش از ۴۰ روز در سال و بروز حوادث مکرر در حین کار حداقل عوارض اعتیاد در محیط کار.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه عسلویه برنامه‌هایی برای فراهم کردن شرایط سالم کارگری دیده شده است که بتوانیم با مداخلات پیشگیری (مستقیم و غیرمستقیم) روند افزایشی مصرف مواد را کم کنیم و چنانچه مداخلات درمانی همزمان و برنامه‌ریزی شده اجرا شود انتظار کاهش شیوع داریم، ضرورت دارد در اولین سال اجرای این سند مطالعه شیوع در ۲ بخش که کارکنان و ساکنان ۴ شهرستان انجام شود.

بندپی همچنین با اشاره به هدف پیش‌بینی شده از اجرای طرح جامع پیشگیری از سوء مصرف مواد اعتیادآور در منطقه عسلویه گفت: برای اجرای این برنامه تفاهم‌نامه همکاری بین بخشی فی مابین فرمانداران شهرستان‌های اجرا کننده طرح، روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و همچنین رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به امضا خواهد رسید.

منبع: ایران سپید