- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۲ مدرسه تیزهوشان‌ در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

عسلویه نیوز” محمد حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست امام جمعه بوشهر با جمعی از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان استان بوشهر اظهار داشت: هم اینک شش مدرسه تیزهوشان در استان بوشهر فعال هستند که بنا داریم تا آغاز سال تصحیلی ۹۰-۹۱ تعداد این مدارس به هشت مدرسه افزایش یابد‌.
وی افزود: در حال حاضر ۵۸۳ دانش‌آموز در مقطع متوسطه و ۲۳۷ دانش‌آموز نیز در مقطع راهنمایی استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و پیش‌بینی می‌شود تا اول مهر تعداد این دانش‌آموزان به ۸۸۰ نفر برسند.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: علاوه بر این نیز سال گذشته ۹۲ نفر در مقطع پیش‌دانشگاهی در استان مشغول به تحصیل بودند که ۸۰ نفر از آنان به دانشگا‌ه‌ها راه پیدا کردند.
حاجی‌زاده عنوان داشت: ۲۵ نفر از دانش‌آموزان بوشهری در المپیادهای ریاضی و ۶۰ نفر نیز در مسابقات فرهنگی و هنری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند‌.
‌امام جمعه بوشهر نیز در این دیدار گفت: استعدادهای درخشان دانش‌آموزان ثروتی است که با فراهم بودن امکانات مناسب آموزشی در تولید علم نقش مهمی ایفا می‌کنند.
غلامعلی صفایی‌بوشهری اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش باید برای ایجاد و حفظ استعدادهای درخشان در کنار استعدادهای عمومی طرح و برنامه داشته باشد.
وی با اشاره به استعداد نخبگانی جوانان ایرانی ‌به ‌ویژه جوانان بوشهری تصریح کرد: استان بوشهر استانی ویژه با جوانانی مستعد است که باید آنان را هدایت نخبگانی کرد.
صفایی‌بوشهری ادامه داد: استان بوشهر استعدادهای زیادی را در خود جای داده بود که به دلیل محدودیت امکانات از این استان رفتند‌.
وی با اشاره به قابلیت‌های موجود در استان بوشهر و تاکید بر داشتن نگاه نخبگانی در پروژه‌ها گفت: استان بوشهر جغرافیای استعداد است که اگر توجه شوند آینده درخشانی در زمینه تولید علم دارند.
صفایی‌بوشهری بر ضرورت ایجاد دهکده دانایی محور، جزیره نخبگان، بین‌المللی کردن دانشگاه خلیج فارس و بیمارستان‌ها و تجهیز مدارس به امکانات و تجهیزات نخبگانی تاکید کرد.
وی مهم‌ترین زیرساخت توسعه و پیشرفت را علم، دانش و فناوری ذکر کرد‌.