- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احداث ۴۴ موج‌شکن در سواحل استان بوشهر

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری در ارتباط با توسعه بنادر استان بوشهر اظهار داشت: در مورد بنادری که قابلیت توسعه تجاری دارند با سازمان بنادر تفاهم کردیم که روند توسعه این بنادر را دنبال کند و بنادری که قابلیت شیلاتی دارند و محدودیت منابع در بحث پروژه‌های شیلاتی و پروژه‌هایی که ردیف‌های ملی دارند، مشهود است.
وی گفت: ۴۴ موج‌شکن در ساحل استان بوشهر ایجاد می‌شود و توسعه بندر دلوار، بوشهر و بندر کنگان، لایروبی خورگناوه و خور دیلم از برنامه‌های کار سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه احداث چهار سد در استان بوشهر از مصوبات سفرهای استانی دولت است، عنوان داشت: مطالعات سد دالکی به اتمام رسیده و محل احداث آن شناسایی و نهایی شده و روند کمیسیون ماده ۲۱۵ آن در حال طی شدن است و مطالعات سد باغان نیز به اتمام رسیده است.
نصوری خاطر‌نشان کرد: بر اساس مصوبات دولت مقرر شد دو سد در سال ۹۰ و دو سد در سال ۹۱ احداث شود و ما در حال پیگیری آن در وزارت نیرو هستیم که این مهم انجام شود.
وی با اشاره به عدم وجود مخزن ۱۵ هزار متر‌مکعبی در شهر خورموج گفت: با جلسه‌ای که با حضور فرماندار دشتی تشکیل شد بحث عدم ذخیره مناسب آب در شهر خورموج بررسی و مشاوری توسط شرکت آبفای شهری معرفی شد و نگاه ما این است که ظرفیت مخزنی در شهر خورموج اضافه شود.
نصوری ادامه داد: امسال مخزن شهر کاکی به پایان می‌رسد و در شهر خورموج یک مغزن ۱۵ هزار مترمکعبی نیاز است البته این موضوع بستگی به مطالعات کارشناسی دارد.
وی در رابطه با مصوبات سفرسوم هیئت دولت به استان بوشهر بیان داشت: مصوبات سفر سوم اولویت‌بندی و جلسات آن نیز برگزار شده و پروژه‌هایی که احتیاج به مطالعه داشته در سال ۹۰ انجام می‌شود.
نصوری تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان با حضور فرمانداران اولویت‌ها‌ی اجرای پروژه‌ها شناسایی و استخراج شده است.
وی در پاسخ به اینکه شهرستان دشتی دارای ۲۵ کیلومتر مرز آبی است چه برنامه‌ای در این زمینه دارید، گفت: در توسعه موج‌شکن‌ها به دنبال این هستیم شهرهایی که ساحلی هستند رونق اقتصادی بیابند و قطعا رونق، تجاری و صیادی از جمله برنامه‌های ماست.
نصوری گفت: وزارت نفت برای جانمایی بندر پشتیبانی و تخلیه کارگاه که در پهنه ساحلی از سمت دلوار تا به انتهای دیر توسط مشاور در حال مطالعه است.
معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه امسال سال جهاد اقتصادی است و نیاز و ضرورت آن نیز حس می‌شود، عنوان داشت: باید ظرفیت‌های بخش کشاورزی که شامل محصولات گوجه فرنگی و خرما می‌شود را شناسایی کنیم که چه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی در شهرستان وجود دارد و می‌تواند از بالقوه تبدیل به بالفعل شود.
نصوری تصریح کرد: باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی فراهم و روان کنیم زیرا سرمایه‌گذاری می‌تواند توسعه‌ای پر شتاب ایجاد کند.