- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

واکنش دبیرکل فیفا به اتهام رشوه‌ی قطری‌ها: هیچ مدرکی وجود ندارد

دبیر کل فیفا پس از اظهارت “لورد تریسمن” شدیدا علیه او موضع گرفت.

پس از اظهارات دبیر کمیته میزبانی انگلیس برای جام جهانی ۲۰۱۸ که اعضای کمیته‌ی فیفا را متهم به دریافت رشوه کرده بود، جروم والکه دبیرکل فیفا در موضع دفاعی از فیفا قرار گرفت و پاسخ اظهارات وی را داد.

تریسمن ادعا کرده بود که ۴ نفر از اعضای کمیته‌ی اجرایی فیفا درخواست رشوه کرده بودند تا میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ را به انگلیس واگذار کنند.

روزنامه‌ی ساندی تایمز که ید طولایی در متهم کردن فیفا به فساد و دریافت رشوه دارد بار دیگر در گزارشی ادعا کرد که دو تن از اعضای کمیته‌ی اجرایی فیفا با دریافت مبلغ ۱٫۵ میلیون یورو رشوه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به قطر واگذار کرده‌اند.

والکه در دفاع از اعضای کمیته‌ی اجرایی فیفا عنوان کرد:‌ پیش از این یک نامه منتشر شده بود که ما پاسخ آن را دادیم و بعد از آن موضوع دیگر هیچ بحثی در این باره صورت نگرفته و هیچ مدرک و نشانه‌ای دال بر این مطلب وجود ندارد.

دبیر کل فیفا درپایان گفت:‌ نمی‌خواهم ادعا کنم که همه دروغ می‌گویند، اما با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر مدرک و نشانه‌ای وجود داشته باشد که وجود رشوه خواری و فساد مالی را در فیفا تایید کند، مطمئنا با آن برخورد خواهیم کرد.

با گذشت بیش از چهار ماه از انتخاب میزبان جام جهانی توسط فیفا، انگلیسی‌ها هنوز به شدت به این مساله اعتراض دارند و نتوانسته‌اند شکست در میزبانی جام جهانی را بپذیرند.