- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

درمانگاه صحرایی در روستای محروم “بندر دیر” راه‌اندازی شد

در اعزام کاروان جهادی پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی، به روستاهای محروم شهرستان دیر با مشارکت پزشکان در ۱۲ تخصص، اهالی این روستاها رایگان ویزیت شدند.

به مناسبت هفته سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان، شورای اسلامی روستای محروم الی شمالی و مدیریت مدرسه رازی این روستا درمانگاه صحرایی به مدت ۲ روز در این روستا راه‌اندازی شد.

این درمانگاه صحرایی که مورد استقبال مردم این روستا و روستا‌های اطراف در ۱۲ تخصص پزشکی قرار گرفت به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خدمات درمانی به‌صورت رایگان ارائه شد.

در این درمانگاه صحرایی تخصص‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی از جمله چشم‌پزشکی، زنان و زایمان، داخلی، اطفال، دندانپزشکی، ارتوپد، تغذیه، روانشناسی، پرستاری، مامایی، خدمات دارویی و جراحی سرپایی ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: تمامی خدمات ارائه شده به مردم از قبیل ویزیت و معاینه، جراحی و خدمات دارویی به‌صورت کامل رایگان بود.

احمد آخوندی با تقدیر از عوامل اجرایی درمانگاه صحرایی الی شمالی گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر، فرمانداری ، شورای اسلامی روستای الی شمالی، اداره آموزش و پرورش، مدیریت مدرسه رازی ، ناحیه مقاومت سپاه و نیروی دریایی سپاه شهرستان دیر برگزار شد.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعه کنندگان به درمانگاه صحرایی روستای الی شمالی از بیماری چشمی رنج می‌بردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با حضور در درمانگاه صحرایی مستقر در روستای الی شمالی شهرستان دیر به معاینه رایگان بیماران پرداخت.

حسن ملکی‌زاده به همراه تیم بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۶۰ نفر از بیماران مراجعه کننده به درمانگاه صحرایی الی شمالی که از بیماری چشمی رنج می‌برند معاینه و به‌صورت رایگان ویزیت کرد.