۳۰۰میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های تفریحی ـ گردشگری در شهر بوشهر مصوب شد
تاريخ ارسال خبر : 14 می 2022 | ساعت 16:34 | کد خبر: 37119 | sv370 | چاپ این مطلب

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر بوشهر از تصویب ۵۰۰میلیارد تومان جذب اوراق مشارکت در شهرداری بوشهر خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار ۳۰۰میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌های تفریحی توریستی مصوب شده است. حیدر رفاهی صبح امروز در نشست شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های گردشگری یکی از اولویت‌های شهرداری بوشهر است اظهار داشت: شهر بوشهر با داشتن ساحل زیبای خلیج فارس ظرفیت‌های مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری از جمله طرح‌های گردشگری فراهم کرده است.

وی با اعلام اینکه نگاه شورای اسلامی شهر ششم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری در توسعه شهر بوشهر است، گفت: امروز اداره شهر با تکیه بر عوارض ناپایدار مانند صدور پروانه و ارزش افزوده و غیره امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای بوشهر با تأکید بر توجه به ظرفیت بازار سرمایه افزود: با توجه به مطالبات شهروندان، حرکت به‌سوی درآمد پایدار و تمرکز بر جذب سرمایه‌گذار و تدوین پروژه‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در پروژه‌های عمران شهری یک ضرورت انکارناپذیر است.

رفاهی بیان کرد: در ادوار گذشته در زمینه سرمایه‌گذار فعالیت‌های مهمی اجرا نشده است و یکی از اولویت‌های شورای ششم توجه ویژه به سرمایه‌گذاری و استفاده از بازار سرمایه است.

وی از تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان جذب اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌های تفریحی گردشگری در شهر بوشهر با محوریت پارک لیان مصوب شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر بوشهر تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر را یکی از مطالبات جدی این شورا دانست و تصریح کرد: این بسته‌ها در حال آماده شدن است که بعد از تصویب در شورای شهر فراخوان عمومی می‌شود تا شاهد شهری آباد و زیبا باشیم که البته این مهم با همت عالی شورای شهر و شهرداری بوشهر تحقق می‌یابد.

گردشگری دریایی یکی از برنامه‌های مهم شهر بوشهر

عضو شورای شهر بوشهر گردشگری دریایی را یکی از طرح‌های مهم در این شهر ساحلی برشمرد و اضافه کرد: طرح‌های گردشگری دریایی یکی از جذابترین طرح‌ها در دنیا شناخته شده است که باید از این ظرفیت به‌نحو احسن استفاده کرد.

عبدالخالق بزرگرزاده برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی، شنا کردن در ساحل بوشهر را مورد توجه قرار داد و خواستار ساماندهی شناگاه‌های ساحل بوشهر شد.

وی با یادآوری اینکه در طول سال بیش از ۹ ماه می‌توان از  ظرفیت شنا در خلیج فارس استفاده کرد، گفت: با آغاز فصل گرما یکی از تفریحات بوشهری‌ها شنا در دریاست درحالی که ممنوع کردن شناگاه‌ها به‌سبب آلودگی سبب عدم استفاده از این ظرفیت‌ها نشده است.

عضو شورای شهر بوشهر با تأکید بر توجه به سالم‌سازی شناگاه‌ها تصریح کرد: ایجاد سازه‌های دریایی مانند امکانات اولیه از جمله رختکن، دوش و سرویس بهداشتی ضروری است.

برزگرزاده آماده‌سازی درباره پلاژ بانوان در ساحل بوشهر نیز خاطرنشان کرد: بانوان حق دارند از دریا استفاده کنند که درخواست می‌شود پلاژ بانوان برای استفاده آماده‌سازی شود تا با شرایط مناسبی در اختیار بانوان قرار گیرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ