- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ادغام ۳ سازمان و ایجاد یک معاونت جدید در وزارت آموزش و پرورش

در ادامه تغییراتی که از مدتی پیش در ساختار ستادی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده بود، با ادغام ۳ سازمان معاونت جدیدی در این وزارتخانه ایجاد شد.

بر این اساس، با ادغام «سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان، اداره‌کل امور زنان و سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی»، سازمان جدیدی با عنوان «سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده» در جایگاه معاونت وزیر در ساختار ستادی وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد.

به دنبال این تغییرات، روز گذشته حمید‌رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش طی حکمی فرشته حشمتیان قائم مقام سابق وزیر در سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان را به عنوان رئیس این سازمان منصوب کرد.

هدف از این تجمیع، اتخاذ نگاه‌های جدید به مقوله «مشارکت‌های مردمی» در آموزش و پرورش عنوان شده است که بر اساس آن تلاش می‌شود تا از ظرفیت سازمان مدارس غیردولتی، اداره‌کل امور زنان و انجمن اولیا و مربیان با هدف جلب مشارکت مردم و خانواده‌های دانش‌آموزان در پروژه‌های «تحول بنیادین» در نظام تعلیم و تربیت بهره گرفته شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون مسئولیت اداره کل امور زنان برعهده «مهری سویزی» بود که هفته گذشته با حکم وزیر آموزش و پرورش به سمت رئیس مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان منصوب شد؛ همچنین مسئولیت سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه را نیز «حسین هُژبری» برعهده داشته است.