- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حضور مسئولین در بین نمازگزاران و ارائه اقدامات صورت گرفته

“عسلویه نیوز” امـام جـمـعـه عـسلویه خواستار حضور مسئولین در بین نمازگزاران جهت ارائه گزارش شفاف شد.امام جمعه عسلویه [1]

بـه گــزارش خبرنگار “عســلویــه نیــوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه اول نماز جمعه عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) سرچشمه خوبی‌ها و برکات است و باید از ایشان الگوبرداری کنیم.

وی به موضوع قرض‌الحسنه اشاره کرد و آ‌ن‌را سنت نیکو و از عبادات مالی برشمرد و با انتقاد از ربا خواری افزود: قرض‌الحسنه را باید برای رضای خدا و به صورت شرافتمندانه به کسانی که نیاز دارند بدهیم؛ روش پیامبر (ص) و امامان (ع) ما اینگونه بوده و مخفیانه و با رعایت حرمت قرض گیرنده به او کمک می‌کردند و ما باید دراین زمینه از این عزیزان الگو بگیریم.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار اشاره کردند که اگر یک ملت نتواند از عظمت و هویت خود دفاع کند توسری خور می‌شود و همه ما باید تلاش کنیم عظمت و هویت خود را حفظ کنیم.

هاشمی‌نژاد به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با تاکید بر هوشیاری مسئولان و مذاکره‌کنندگان تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا در جایی گفته که اگر مذاکرات هم حل شود باز ما با ایران مشکل داریم و تحریم کامل برداشته نمی‌شود.

وی به تهدیدات آمریکا اشاره کرد و گفت: جانشین فرمانده سپاه ما گفته که ما از جنگ با آمریکا استقبال می‌کنیم و این نشانه عزت و اقتدار نظام است.

هاشمی‌‌نژاد با بیان اینکه آمریکا بعد از جنگ تحمیلی تا الان چند بار برای حمله نظامی به ما برنامه‌ریزی کرده افزود: با وجود این برنامه‌ریزی‌ها اما نتوانسته و جرات نکردند چون خدا با ماست، امامان معصوم (ع)با ما هستند و ما تنها نیستیم.

وی با بیان اینکه باید با تمام جان از عظمت نظام دفاع کنیم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت ما ایستادگی است و این مسئله در واقع پشتوانه تیم مذاکره کننده است.

امام جمعه عسلویه به موضوع یمن اشاره کرد و با طرح این سئوال که چرا سعودی‌ها و همپیمانانش به یمن حمله کردند گفت: یمن کشور ثروتمندی نیست که بخواهند ذخایر آنجا را غارت کنند و البته آنها از شکل گرفتن یک ایران دیگر در کنار عربستان می‌ترسند.

هاشمی‌نژاد افزود: امروز اسلام هراسی در دنیا باعث باعث گرایش بیشتر غربی‌ها به اسلام شده است و آن هم اسلام ناب نه اسلام آمریکایی یا انگلیسی یا سعودی و این مسئله مهمی است.
وی به جلسه فرمانداران و ائمه جمعه استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و یادآور شد: استاندار گزارشی خوبی داد که اگر این مسایل عملیاتی شود برای استان بار خوبی دارد.

هاشمی‌نژاد افزود: من هم مشکلات شهرستان از جمله سه مشکل آلودگی و آب و اشتغال را بیان کردم و خواستار توجه جدی به رفع این مشکلات شدم و استاندار نیز قول پیگیری داد.

وی خواستار ارائه گزارش توسط مسئولان عسلویه به مردم شد و خاطر نشان کرد: تقاضای من از مسئولین اجرایی شهرستان این است که بیایند در جمع نمازگزاران و شفاف گزارش بدهند؛ زحمات و کارهایشان را بیان کنند.

هاشمی‌نژاد در پایان با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه عید مبعث نیز اظهار داشت: با توجه مراسم امشب که به مناسبت عید مبعث در حسینیه فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود توصیه می‌کنم همه مردم با وحدت و انسجام و شکوه در این مراسم و سایر مجالس دینی و مذهبی شرکت کنند.