امام جمعه بوشهر: دانشکده نفت و مراکز فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر تأسیس شود
تاريخ ارسال خبر : 16 می 2022 | ساعت 23:24 | کد خبر: 37140 | sv305 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان در عرصه صنایع نفت گفت: در این راستا لازم است دانشکده و مراکز فنی و حرفه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تأسیس شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری  ظهر در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به نقش مهم گاز در اقتصاد ایران و روابط بین‌الملل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه گاز در جهان، لازم است در عرصه تولید سخت افزارها و نرم‌افزارها مختص این عرصه به خودکفایی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تولیدات فناورانه محصولات مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و قدردانی از تلاشگران این حوزه، بیان کرد: بی‌تردید باید استراتژی خودکفایی، تولید دانش‌بنیان و مرجعیت در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عرصه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه و جهان را در پیش گرفته و به آن دست پیدا کنیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: ارائه انواع محصولات دانایی محور در این نمایشگاه، نشان از توانمندی و اقتدار دانشی و فناورانه شرکت‌ها و نخبگان ایران در این عرصه است.

وی با بیان اینکه باید در افق ۵۰ سالانه آینده ایران تمام نیازمندی‌های به روز و فوق روز وزارت نفت شناسایی شود گفت: پس از آن با ایجاد بانک اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانایی محور و شناسایی توانمندی‌های آنها و ایجاد ارتباط خوب بتوانند محصولات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کنند.

صفایی بوشهری، طراحی دیپلماسی اقتصادی گاز و استفاده از ظرفیت اوپک گازی و فرا اوپک گازی را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به توانمندی‌های استان بوشهر در حوزه گاز و منابع انسانی این حوزه خاطرنشان کرد: با این ظرفیت لازم است دانشکده و مراکز فنی و حرفه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تأسیس شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ