- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نادری: وظیفه حکومت اسلامی اقامه و ترویج نماز است

“عسلویه نیوز” جلسه شورای اقامه نماز بخش عسلویه با حضور اکثر مسئولین در سالن اجتماعات بخشداری تشکیل گردید.

به گزارش “عسلویه نیوز” در ایین این جلسه سید عباس موسوی دبیر جلسه از عملکرد یکساله ستاد اقامه نماز بخش گزارشی ارائه نمود و از دستگاه های اجرایی که بیشترین تلاش و فعالیت را در توسعه و ترویج فرهنگ نماز داشتند تقدیر نمود.

سپس گنجی امام جمعه بخش عسلویه با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای نماز شکل گرفت و نماز غذای روح است تصریح کرد: باید فرهنگ نماز را گسترش دهیم تا جوانان ما بتوانند قله های ترقی را طی نمایند.

در ادامه نادری بخشدار عسلویه با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز در رشد و آگاهی فردی جامعه بسیار مفید است و اقامه نماز موجب آرامش و آسایش دینی و دنیوی و معنویت افراد از ناهنجاریهای اجتماعی می شود خاطرنشان کرد: امروز وظیفه حکومت اسلامی اقامه و ترویج و اشاعه نماز است.

نادری با اشاره به شعار امسال بنام سال جهاد اقتصادی و با اعلام این مطلب که هر قدر پایه های دینی و معنویت در جامعه نهادینه شود افراد با انگیزه الهی و دینی در راستای تحقق این شعار گام برمیدارند تصریح کرد: بدون تردید تقویت پایه های ایمان در میان کارکنان به پرورش نیروهای پاکدامن می انجامد که توانایی نگهداری امانت های مردم را دارند.

وی تصریح کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که فرهنگ نماز اول وقت در جامعه نهادینه شود و تمام ادارات بایستی در وقت نماز کارها و فعالیت های خود را بمدت ۲۰دقیقه تعطیل و فریضه نماز را بجا آورند.

رئیس شورای اقامه نماز بخش همچنین از کلیه ادارات خواست که بمنظور هماهنگی و ارتباط بیشتر یک رابط به ستاد اقامه نماز بخش معرفی و همچنین همکاری کامل با ستاد اقامه نماز داشته و عملکرد اداره مربوطه را در ترویج فرهنگ نماز بصورت منظم به ستاد گزارش دهند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ گردید که از مهمترین آنها می توان به معرفی رابط از سوی کلیه ادارات به ستاد اقامه نماز بخش و پخش اذان در ادارات برگزاری جلسه با رابطین ستاد هر سه ماه یکبار اشاره نمود.