- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیکاری جوانان تحصیلکرده عسلویه به هیچ وجه قابل توجیه نیست

“عسلویه نیوز” امام جمعه عسلویه گفت: بیکاری جوانان تحصیلکرده عسلویه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.امام جمعه [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز”حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، امام حسین (ع) را سرور آزادگان عالم دانست و اظهار داشت: صحبت از امام حسین (ع) باید جزیی از زندگی ما باشد افکار ما حسینی باشد و عارف به حق امام حسین (ع) باشیم و با شناخت و معرفت ایشان را زیارت کنیم.
وی در خطبه دوم نیز به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: ایشان راجع به اختلافاتی که دشمنان بین مسلمین ایجاد می‌کنند و برخی هم در داخل فریب می‌خورند مطالب مهمی بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه افراطی‌ها اعم از شیعه و سنی به دشمن کمک می‌کنند خاطر نشان کرد: شیعه‌ای که به اهل سنت و‌ مقدسات آنان توهین می‌کند شیعه نیست و شخص سنی نیز که شیعه را تکفیر و به اعتقادات آنان توهین می‌کند از اهل سنت نیست و خلاف اسلام عمل می‌کند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه آمریکا ضد هرچیزی است که نشان از اسلام دارد گفت: آمریکا اگر جایی از فرقه‌ای هم حمایت می‌کند قصد فتنه دارد در همین منطقه ما هیچ چیزی بهتر از وحدت نیست، باید هوشیار باشیم و اگر کسی هم تندروی می‌کند او را ارشاد کنیم که باعث شادی دشمن نشود.
وی با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اضافه کرد: به پاسداران عزیز تبریک می‌گویم که عجب مقتدایی دارند و چه خوب اقتدا کرده‌اند؛ پاسداران شیوه زندگی را خوب از امام حسین (ع) آموخته‌اند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: بدون تردید درخشان‌ترین کارنامه‌ها کارنامه سپاه پاسداران است و سپاه دارد از مظلومین عالم دفاع می‌کند.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر فتح بزرگی بود که در آن بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک میهن ما از دست دشمن آزاد شد و خسارات سنگینی به دشمن وارد شد.

امام جمعه عسلویه افزود: در عملیات فتح خرمشهر، تجهیزات زیادی از آنان نابود و به غنیمت گرفته شد و امدادهای غیبی باعث پیروزی رزمندگان ما در دفاع مقدس بود.
هاشمی‌نژاد با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان در عسلویه خاطر نشان کرد: راجع به موضوع  اشتغال و بیکاری جوانان منطقه بارها مطالبی گفته‌ایم و مسئولان باید عمل کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال حق مردم این منطقه هست گفت: ما مخالف نیستیم از مناطق مختلف کشور بیایند اینجا کار کنند ولی نباید جوان جویای کار این منطقه ماه‌ها پشت صف برای شغل و‌ کار باشد.

امام جمعه عسلویه اظهار داشت: باید تدبیر شود و همه کمک کنند تا بچه‌های ما بیکار نباشند و این مسئله باید از راه‌های قانونی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: مردم ما مردم نجیب و اصیلی هستند و نباید با دست خودمان این اصالت و نجابت را از بین ببریم، اگر قانونی برخورد شود جوسازی کمتر می‌شود و نباید کاری کنیم که بهانه دست دشمنان بدهیم.
هاشمی‌نژاد همچنین درگذشت والده امام جمعه موقت عسلویه را تسلیت گفت.