- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیداری اسلامی تحقق اندیشه امام خمینی(ره) است

امام جمعه جم گفت: بیداری اسلامی در واقع تحقق اندیشه حضرت امام خمینی(ره) است.

خبرگزاری فارس: بیداری اسلامی تحقق اندیشه امام خمینی(ره) است

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مومن و متقی است و دوری از گناه موجبات رشد و پیشرفت انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: گسترش فرهنگ معنویت و اخلاق اسلامی در سطح جامعه امری لازم و ضروری است و روحانیون و مسئولان و افراد تاثیرگذار باید در این مسیر اهتمام ورزند.

امام جمعه شهرستان جم با اشاره به سالروز میلاد امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: امام جواد با وجود سن پایین، همواره در تبیین فرهنگ اسلامی و شیعی نقش ویژه‌ای داشته و در دوران کوتاه حکومت خود در تبیین نگرش قرآنی و فرهنگ شیعی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

گنجی در ادامه با تبریک ۱۳ رجب سالروز میلاد امام علی(ع) تصریح کرد: شخصیت این امام عظیم‌الشان بسیار بالا و بی‌نظیر است و در تمام تاریخ نام و یاد ایشان ماندگار و پابرجاست.

وی در ادامه با تبیین قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و از این روز است که شاهد حضور و مشارکت مردم در مبارزات علیه رژیم طاغوت هستیم.

امام جمعه شهرستان جم در ادامه اضافه کرد: امام خمینی(ره) به نقش مردم در نظام اسلامی و حکومت اهمیت بسیار زیادی دادند و از نظر ایشان بدون حضور مردم به هیچ موفقیتی نمی‌رسیم.

گنجی یادآور شد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا با استکبار و استبداد مخالفت کرد و با آنها به مبارزه پرداخت و برای استقلال و آزادی مردم ایران اسلامی اهتمام جدی داشت.

وی ابراز داشت: باید شخصیت و ویژگی‌های ارزشمند امام راحل برای نسل امروز تبیین شود تا جوانان با این مرد بزرگ و اندیشه و تفکر ایشان آشنا شوند.

امام جمعه شهرستان جم گفت: امام خمینی(ره) همواره از تفکر و اندیشه ولایت فقیه دفاع کرد و و حضرت امام(ره) معتقد بودند که ولایت فقیه مهم‌ترین پشتوانه برای انقلاب و نظام اسلامی است.

گنجی بر لزوم برگزاری مراسمات ویژه ارتحال امام راحل و ۱۵ خرداد تاکید کرد و متذکر شد: افزایش محتوای برنامه‌های فرهنگی امری لازم و ضروری است.

وی در پایان با اشاره به بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در واقع تحقق اندیشه حضرت امام خمینی(ره) است و ایشان همواره این مسئله را پیش‌بینی می‌کرد.