- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: انحراف از خط ولایت موجب شکست می‌شود

حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به زندگانی حضرت امام راحل اظهار داشت: اسلام‌خواهی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که امام عظیم‌الشان از ابتدای قیام تا آخرین لحظات زندگی بابرکتش از آن دست نکشید و تمام وجودش را برای اسلام هزینه کرد.
وی افزود: هر چه داریم از اسلام است و اسلامی که مد نظر امام خمینی(ره) است، اسلام ناب محمدی(ص) بود و مبارزه با اسلام آمریکایی و اسلام ظاهری از مهم‌ترین شاخص‌های امام راحل بود.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: استقامت و صبر امام راحل از دیگر ویژگی‌های ایشان است و در راه اعتلای اسلام همه تلاش خود را به کار بست و امام(ره) فرمودند ” اگر بند بند استخوانم را جدا کنند دست از اسلام برنمی‌دارم ” و عملا این را اثبات کرد.
گنجی تصریح کرد: ولایت فقیه از مهم‌ترین مواردی است که امام بر آن تاکید داشتند و امام در احیای ولایت فقیه تلاش و فعالیت زیادی داشتند و امروز برای تداوم راه امام راحل باید از ولایت فقیه دفاع کنیم و در تقویت این اصل اصیل گام برداریم.
وی با اشاره به جایگاه ویژه ولایت فقیه گفت: تنها ادعای ولایت‌مداری کافی نیست و باید عملا در خط ولایت باشیم و برخی‌ها که امروز ادعای ولایت‌مداری دارند و غیر از آن را عمل می‌کنند در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند و تا زمانی که در خط ولایت فقیه باشند از پشتیبانی مردم برخوردارند و اگر از ولایت جدا شوند مردم آنها را طرد می‌کنند و این امر در سال‌های اخیر اثبات شده است.
امام جمعه عسلویه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۲۲ سال اخیر با مدیریت و رهبری بی‌نظیر خود کشور را به سمت پیشرفت و تعالی حرکت داده و در برابر تمام توطئه‌ها و فتنه‌گری‌ها نظام را حفظ کرده و همه موظف هستیم در خط ولایت و رهبری حرکت کنیم تا انقلاب آسیبی نبیند.
گنجی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در هیچ زمانی اجازه نداد که انقلاب از مسیر خود منحرف شود و در برابر تمام توطئه‌ها شاهد صلابت و استواری مقام معظم رهبری بوده‌ایم و امروز نیز برای موفقیت و سربلندی باید در خط ولایت باشیم و انحراف از خط ولایت موجبات شکست می‌شود.
وی در ادامه با تجلیل از مردم عسلویه گفت: بیشتر از سه سال در خدمت مردم عسلویه بودم و به جز خوبی و پاکی از این مردم ندیدم و امروز که آخرین خطبه‌ها را در عسلویه میخوانم از همه شما حلالیت می‌طلبم و امیدوار هستم که توانسته باشم دین خود را به مردم ادا کنم.
گنجی اضافه کرد: مسئولیت و انجام وظیفه در جمهوری اسلامی افتخار است و در هر نقطه‌ای که باشد باید با همه توان فعالیت کنیم و وظایف خود را خالصانه انجام دهیم.