- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نهضت امام راحل سرآغاز بیداری اسلامی در عصر حاضر بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد بر شرکت گسترده عموم مردم در مراسم‌ سالگرد ارتحال امام(ره) تاکید کرد و افزود: سرآغاز بیداری اسلامی در عصر حاضر، نهضت بیدارگر امام راحل بود.

خبرگزاری فارس: نهضت امام راحل سرآغاز بیداری اسلامی در عصر حاضر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم [1] به مناسبت ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد آمده است: بار دیگر چهاردهم خرداد فرا رسید و اندوه فراق جانسوز آن امام بهتر از جان، جان‌های مشتاقان را فرا گرفت. امام عظیم الشأن ما که به تعبیر مقام معظم رهبری، روح خدا در کالبد زمان بود، عمر شریف خود را به مجاهدت در راه اعتلای کلمه الله و تلاش برای برپایی حکومت اسلامی و بیداری جهانیان گذراند و تا لحظات پایانی عمر نیز بر عهد خود با خدای خویش وفادار ماند.

در این اطلاعیه آمده است: هنوز مردان مجاهد، روزهای خونین سال ۴۲ و سخنان آتشین و بیدارگر بت‌شکن عصر ما را به خاطر دارند؛ هنوز مرد و زن این مرز و بوم خاطره ۱۲ بهمن ۵۷ و ورود سراسر شور و برکت امام پس از سال‌ها هجرت را به خاطر دارند و هنوز دل‌های بیدار بیانات ملکوتی آن روح خدا را در توصیه به مجاهدت‌های معنوی و اخلاق اسلامی در ذهن خویش مرور می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: اکنون در عصری قرار داریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت تلاش خالصانه آن عبد خدا استوار و مقتدر، راه خویش را با شتاب فراوان طی می‌کند و رهنمودهای نورانی امام ما سراسر جهان اسلام را فرا گرفته و ملت‌ها را بیدار ساخته است. بی‌تردید سرآغاز بیداری اسلامی در عصر حاضر، نهضت بیدارگر امام راحل بود و این حقیقتی است که امروزه بسیاری از اندیشمندان جهان اسلام به آن معترفند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه خاطرنشان شده است: آنچه در این میان اهمیت فراوان دارد لزوم گسترش اندیشه‌های امام خمینی(قدس سره) و پاسداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای «دامت برکاته» است؛ امام عظیم الشأن ما در وصیت نامه الهی – سیاسی خویش همگان را به حفظ وحدت و حراست از انقلاب و پیروی از ولایت فقیه سفارش فرموده‌اند و تلاش امروز ما نیز باید عملی ساختن رهنمودهای امام عزیز باشد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» و قیام پانزدهم خرداد، همگان را به حضور پرشور در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) دعوت می‌کند.