- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام انقلاب را براساس مفاهیم فکری، اعتقادی و دینی ترسیم کرد

امام جمعه آبپخش گفت: امام خمینی (ره) این انقلاب را براساس مفاهیم فکری، اعتقادی و دینی جامعه ترسیم کرد و حرکت بخشید و با یاری و همدلی مردم، به پیروزی رساند.

خبرگزاری فارس: امام انقلاب را براساس مفاهیم فکری، اعتقادی و دینی ترسیم کرد

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام خداداد رضایی در مراسم سوگواری بیست و سومین سالگرد ارتحال امام روح‌الله و گرامیداشت ۱۵ خرداد در جمع عزاداران اظهار داشت: هر سال به مناسبت رحلت جانسوز و جانگداز معمار کبیر انقلاب شاهد برگزاری برنامه‌های باشکوه در سراسر ایران اسلامی هستیم و باید با تمام وجود درک کنیم که امام خمینی (ره) چه تحفه و ارمغانی را برای امت مسلمان ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

وی افزود: احکام دین مبین اسلام شامل احکام فردی و احکام اجتماعی می‌شوند که احکام فردی دین مبین اسلام احکامی هستند که همگان به آن آگاهی دارند و برای اجرا و عمل هرچه دقیق‌تر به آن می‌کوشند.

رضایی ادامه داد: احکام اجتماعی اسلام احکامی هستند که برای قرن‌های بعد از ائمه اطهار (ع) و غیبت امام عصر (عج) در لابه‌لای کتب فقهی علمای بزرگ نوشته شده‌اند و در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شوند.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: تمام طلاب و علما بر این باور بودند که احکام الهی و حکومتی دین فقط برای اینکه در حوزه‌های علمیه مورد بحث قرار گیرند وضع نشدند و ائمه اطهار (ع) به منظور اجرای احکام الهی به تشکیل حکومت اسلامی اقدام کرده‌اند.

رضایی بیان داشت: امام خمینی (ره) در قرن بیستم ضمن تدریس این احکام می‌گفت این احکام باید اجرا شود و حکومتی که به دنبال اجرای این احکام باشد باید حاکمیت یابد و با پشتوانه امت مسلمان ایران، رژیم مستکبر و دست‌نشانده پهلوی را ساقط و حکومت اسلامی بر مبنای احکام دین را روی کار آورد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در قرن بیستم در حالی که تشکیل این حکومت محال بود با اتکا به قدرت الهی، جامعه اسلامی و با گذشت زمان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رضایی افزود: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود انقلاب اسلامی ملت ایران را تحفه الهی و هدیه‌ای از غیب دانست که از تمامی انقلاب‌های دنیا جداست و از جانب خداوند به ملت ایران رسیده است.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: امام خمینی (ره) این انقلاب را بر اساس مفاهیم فکری، اعتقادی و دینی جامعه ترسیم کرد و حرکت بخشید و با یاری و همدلی مردم، انقلاب را به پیروزی رساند و آن را جایگزین رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله ستم‌شاهی کرد.

رضایی ادامه داد: در حالی که تمامی حکومت‌های وابسته به بلوک شرق و غرب یا مسلک‌های وابسته به آنها بودند رهبر کبیر انقلاب حکومتی مستقل بر مبنای مفاهیم فقهی دین مبین اسلام پایه‌ریزی کرد و آن را حاکمیت بخشید، حکومتی که امروز شاهد گسترش آن در تمامی کشورهای جهان و منطقه هستیم.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) با قیام و حرکت خویش ثابت کرد که دین پویایی دارد و امروز تبیین اندیشه امام خمینی(ره) برای نسل جوان ضروری است و همه مسئولان در این مسیر باید اهتمام ورزند.