- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی پرواز جم ـ ساری در فرودگاه توحید‌جم

محمد دیناروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در جم اظهار داشت: فرودگاه توحید جم از فرودگاه‌های مجهز و باکیفیت کشور است و در چند سال اخیر با جابه‌جایی تعداد زیادی از مسافران استان بوشهر اعم از کارکنان صنعت نفت و مردم بومی، خدمات قابل‌قبولی ارائه کرده است.
وی افزود: افزایش کیفیت پروازها در سال جاری سبب رضایت خاطر مردم و مسافران شده و تلاش داریم با ایجاد تمهیدات بیشتر شاهد افزایش کیفیت کار باشیم.
سرپرست امور مسافرت شرکت خدمات غیر صنعتی گاز ایران از انتقال پروازهای مربوط به خانواده‌های شرکت گاز از عسلویه به فرودگاه توحید جم خبر داد و خاطرنشان کرد: با تجهیزات صورت گرفته و توسعه امکانات فرودگاه توحید جم، در آینده‌ای نزدیک تمام پروازهای خانواده‌های صنعت نفت ساکن شهرک توحید از فرودگاه عسلویه به این فرودگاه انتقال می‌یابد.
دیناروند با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر به خانواده‌ها تصریح کرد: به منظور راحتی و آسایش بیشتر خانواده‌ها ۹۷ صندلی پرواز عسلویه به تهران و بالعکس را در روزهای دوشنبه، اجاره (چارتر) کرده‌ایم و تلاش داریم با انتقال پروازها به فرودگاه توحید جم این پرواز به روز یکشنبه تغییر می‌کند تا موجبات رضایتمندی بیشتر کارکنان و خانواده‌ها را تامین کند.
وی همچنین در مورد درخواست افزایش صندلی از سوی پالایش فجر جم نیز یادآور شد: با توجه به اینکه سهمیه ۶۵ صندلی پالایش فجر کافی نبود و نیاز همکاران در این پالایشگاه را تامین نمی‌کرد، این سهمیه را با افزودن ۳۵ صندلی دیگر به ۱۰۰ صندلی رسانده‌ایم تا در پرواز جم ـ تهران و بالعکس که در صبح سه‌شنبه انجام می‌شود تمام صندلی‌ها در اختیار این شرکت باشد.
سرپرست امور مسافرت شرکت خدمات غیر صنعتی گاز از راه‌اندازی پرواز جم ـ ساری در فرودگاه توحید جم خبر داد و گفت: درخواست‌های زیادی در ارتباط با راه‌اندازی این پرواز داشته‌ایم و به همین منظور هم اقداماتی صورت گرفته و اگر شرکت‌های پارس جنوبی و پالایش فجر همراهی کنند و تعداد مسافرین به حد نصاب برسد، در آینده‌ای نزدیک شاهد پرواز جم ـ ساری و بالعکس در روزهای شنبه و همچنین شیراز ـ ساری و بالعکس در روزهای شنبه و چهارشنبه خواهیم بود.
دیناروند در ادامه از راه‌اندازی برق اضطراری در فرودگاه توحید جم خبر داد و اظهار داشت: این طرح در اواخر فروردین ماه امسال به مرحله اجرا درآمده و بدون تردید این امر کمک شایانی به وضعیت برق فرودگاه در مواقع اضطراری می‌کند.
وی اضافه کرد: فرودگاه توحید جم در حال حاضر قابلیت استفاده از برق اضطراری در مواقع لزوم را دارد و این امر برای پروازهای هواپیماها در شب بسیار موثر است، زمانی که برق سراسری فرودگاه قطع شود در مدت تنها ۲۴ ثانیه به طور اتوماتیک برق اضطراری فرودگاه در سرویس قرار خواهد گرفت.
دیناروند اذعان داشت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه توحید جم جابه‌جا شدند و بدون تردید امسال با افزایش سورتی‌های پروازی این میزان افزایش چشمگیری خواهد داشت.