اعتکاف در ۲۴ مسجد دشتستان در حال برگزاری است
تاريخ ارسال خبر : 6 ژوئن 2012 | ساعت 20:43 | کد خبر: 14687 | sv79 | چاپ این مطلب

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: اعتکاف در ۲۴ مسجد دشتستان در حال برگزاری است.

خبرگزاری فارس: اعتکاف در 24 مسجد دشتستان در حال برگزاری است

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در بازدید از معتکفین در دشتستان اظهار داشت: ۲۴ مسجد در شهرها و روستاهای دشتستان میزبان معتکفان است و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان در امر اعتکاف شرکت کرده‌اند.

وی افزود: اعتکاف، خلوت‌گزینی انسان‌هایی است که می‌خواهند آرامش قلبی خود را در سایه امن خلوت با خدای خود به دست بیاورند.

محمودی‌نیا با اشاره به سنت رسول اکرم (ص) خواستار حضور جدی هیئت مذهبی و مردم در این سنت خداپسندانه شد و ابراز داشت: اعتکاف خود شناسی و خداباوری است و این سنت حسنه یادگار رسول اکرم (ص) و خاندان پاک اوست.

این مسئول اضافه کرد: انسان برای رسیدن به حد اعلای معنویت چاره‌ای جزء مبارزه با هوای نفس ندارد و اعتکاف دارای مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: در کشور ما، اعتکاف در سه روز ماه رجب رواج دارد و این سه روز، از چند نظر دارای اهمیت است؛ اول اینکه ماه رجب، ماه حرام است و مطابق روایات، اعتکاف در ماه‌های حرام از فضیلت بیش‌تری برخوردار است و دوم اینکه روزه در ماه رجب فضیلت خاصی دارد.

وی با اشاره به اعمال نیک در ایام اعتکاف ادامه داد: معتکف باید در طول اعتکاف مسجد را ترک نکند، پیوسته به ذکر خدا و تلاوت قرآن و نماز مشغول باشد؛ درباره مسائل دنیوی سخن نگوید؛ شعر نسراید؛ فحش و سخنان زشت بر زبانش جاری نکند؛ جدال و خودنمایی نکند و هر اندازه بتواند از سخن گفتن لب فرو بندد، بهتر است.

محمودی‌نیا متذکر شد: مردم دشتستان همواره در امور مذهبی و دینی اهتمام ویژه‌ای دارند و در سال جاری برای تقویت برنامه‌ها و افزایش محتوایی برنامه‌ها اقدامات ارزشمندی انجام گرفته است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ