- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قدیمی‌ترین سینمای بوشهر در آستانه تعطیلی است

عسلویه نیوز” سیدمحمد حسین سیدزاده امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران در بوشهر، سینما بهمن بوشهر را یکی از نخستین سینماهای “مدرن و ممتاز ” ایران خواند و اظهار داشت: این سینما که تاکنون چند بار دچار تعطیلی شده و با همت مسئولان مجدداً راه‌اندازی شده، این بار نیز به دلیل تعرفه بالای برق مصرفی در آستانه تعطیل شدن قرار دارد.
سیدزاده قدیمی‌ترین سینمای بوشهر را در حال احتضار توصیف کرد و از مسئولان ارشد استان خواست نسبت به وضعیت این سینما توجه بیشتری نشان داده و با تمهیدات لازم آن را از بحران مالی خارج کنند.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با شرکت برق استان بوشهر برای “فرهنگی کردن تعرفه برق مصرفی ” سینما بهمن گفت: تاکنون به این مکاتبات ترتیب اثری داده نشده و در ماه‌های اسفند و فروردین برای جلوگیری از تعطیلی از سوی اداره برق شهرستان ۹۰ میلیون ریال به صورت الحساب به اداره برق پرداخت کردیم.
سیدزاده با نامطلوب خواندن درآمد سینما بهمن عنوان کرد: در حالی که درآمد اردیبهشت ماه این سینما تنها ۴۵۰ هزار تومان بوده، تعرفه برق و هزینه مصرفی آن در همین ماه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده که ما هرگز قادر به پرداخت این بدهی نیستیم.
این مسئول افزود: با احتساب بدهی ۱۸ میلیون تومانی ماه‌های گذشته و درآمد ناچیز سینما و پرداخت دستمزد کارکنان آن، ادامه کار این سینما با روند فعلی امکان پذیر نیست.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه روند فعلی در سینما بهمن بوشهر را مغایر با جایگاه و قدمت فرهنگی و سینمایی این شهر دانست و متذکر شد: شهری که قبل از انقلاب اسلامی دارای چندین سالن نمایش فیلم با بازده اقتصادی و مخاطب مناسب بوده، اکنون به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و تنگناهای اقتصادی شاهد رکورد در فعالیت یکی از قدیمی‌ترین و ممتازترین سینماهای کشور است.
وی در پایان اذعان داشت: سینما بهمن بوشهر دارای قدمتی ۵۰ ساله است و تاکنون چند بار به دلایل مختلف به تعطیلی کشانده شده، این سینما در سال ۱۳۸۴ پس از چند سال تعطیلی با مرمت مجدد دوباره راه‌ندازی شد.