- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دریافت گاز عسلویه توسط پالایشگاه فجر جم اهمیت بالایی دارد

 عسکر جلالیان بعد از ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه فجر جم در نشست با مسئولان واحدهای مختلف پالایشگاه اظهار داشت: نقش پالایشگاه فجر جم در تامین گاز کشور حیاتی و مهم است و از هر راهی برای کمک به این پالایشگاه باید بهره بگیریم.
وی به دریافت گاز عسلویه در پالایشگاه جم اشاره کرد و بیان داشت: شرکت پالایش گاز فجر جم برای انتقال گاز عسلویه به این پالایشگاه تلاش فراوانى را انجام داده و این اقدام یک موفقیت بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود و در پیشرفت پالایشگاه جم تاثیرگذار است.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس تصریح کرد: با توجه به ترش بودن این گاز و ورود آن در پالایشگاه فجر جم که برای گاز شیرین طراحی شده است، اطمینان کامل از وضعیت ایمنی و محیط زیست آن نیز بسیارحایز اهمیت است و مسئولان ایمنی باید نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند.
جلالیان خاطرنشان کرد: پالایشگاه فجر جم همواره برای کشور اهمیت زیادی داشته است و امیدوارم این طرح بزرگ نیز با موفقیت ادامه یابد و ما شاهد تحولات بیشتری نسبت به گذشته در این پالایشگاه باشیم.
وی اضافه کرد: شیرین کردن گاز ورودی عسلویه به پالایشگاه جم در مجموعه پارس جنوبی در حقیقت یک راه حل اساسی برای برطرف کردن هرگونه نگرانی است و باید تلاش کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها در همین راستا به پیش رود.
این نماینده مجلس همچنین به هزینه‌های ایجاد صنعت در هر منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: صنعت باید مسئولیت هزینه‌های ایجاد شده در پیرامون خود را بپذیرد و نسبت به حل آنها اقدامات لازم را انجام دهد و باید حق و حقوق مردم به طور کامل پرداخت شود.
جلالیان در ادامه به سؤال مجمع نمایندگان استان بوشهر از وزیر نفت در مورد دلیل عدم رعایت برخی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت از مصوبه هیئت دولت در مورد استفاده از نیروهای بومی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه پالایشگاه فجر جم نسبت به بسیاری از شرکت‌های منطقه آمار قابل قبولی دارد و ما از آن دفاع می‌کنیم.
نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر گونه تخلف در مورد عدم رعایت مصوبه دولت مبنی بر بکارگیری نیروهای بومی منطقه، قابل تحمل نیست و اگر در این راستا کوتاهی صورت گیرد به شدت برخورد می‌شود و مسئولان باید مواظب باشند.
جلالیان در ادامه در ارتباط با وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوب استان نیز گفت: تلاش می‌کنیم تمام شهرها ور وستاهای حوزه انتخابیه تا دو سال دیگر بطور کامل از نعمت گاز برخوردار شوند و در این مدت نیز سعی کرده‌ایم که اکثر مناطق حوزه انتخابیه‌ را به آب کوثر وصل کنیم.
وی در ادامه افزود: مشکل بیکاری در شهرستان‌های دیر و کنگان و جم باید در اسرع وقت مرتفع شود و بدون تردید با اجرای مصوبه دولت این امر مهم انجام می‌شود.
جلالیان ابراز داشت: وزارت نفت باید اهمیت بیشتری به مرد منطقه بدهد و نباید مردم ضعیف و مستضعف را به حال خود رها کنیم و باید از همه توان خود برای پیشرفت و توسعه منطقه بهره بگیریم.