- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی آبی خاورمیانه آغاز شد

 این مجموعه صبح امروز با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر کلنگ‌زنی شد.
فاز اول و سوم این پروژه به مساحت ۳۴ هزار متر‌مربع شامل پارک آبی، هایپر مارکت، شهربازی، سالن‌های چند منظوره تفریحی و مجموعه رستوران‌های بین‌المللی با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.
فاز دوم این طرح شامل یک هتل ۵ ستاره به مساحت ۷۳ هزار و ۹۹۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه است و با احداث آن، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه می‌شود.
استاندار بوشهر در این آیین با اشاره به اینکه استان بوشهر از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد، گفت: از آنجا که هموطنان ایرانی و مسلمانان کشورهای همسایه نیز علاقه‌مند به ایجاد مراکز بزرگ تفریحی در ایران بودند، این محل مکان مناسبی برای حضور مسلمانان کشورهای همسایه و تفریح در ایران است.
ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه این مرکز با نگاه دینی و اسلامی احداث می‌شود، تصریح کرد: این پروژه را با اولویت استفاده کشورهای همسایه و اسلامی احداث می‌کنیم و امیدواریم شاهد حضور گردشگران بیشتری در بوشهر باشیم.
وی بیان داشت: ظرفیت‌های مهمی در بوشهر وجود دارد که ایجاد اینچنین مراکز تفریحی و گردشگری را طلب می‌کند.
استاندار بوشهر ادامه داد: با احداث این مجتمع تفریحی و گردشگری چرخه اقتصادی استان نیز فعال می‌شود.
شفقت اضافه کرد: با توجه به راه‌اندازی پارس شمالی در آینده نزدیک و حضور پرسنل و خانواده‌های آنان در بوشهر، ایجاد این مرکز کمک شایانی به امر گردشگری در منطقه می‌کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگ و گردشگری استان بوشهر نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان بوشهر اظهار داشت: سیاست‌های توسعه صنعت گردشگری شامل مجموعه تدابیری است که به منظور تحقق هدف بهبود جذب گردشگر متناسب با ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تدوین و راهنمای عملی استراتژی‌ها و راهبردها محسوب می‌شود.
احمد دشتی خاطرنشان کرد: ایجاد سایت‌های تفریحات دریایی، فعال‌سازی بناهای مرمت‌شده تاریخی به ‌منظور بازدید عموم، حفظ و بهسازی بافت تاریخی شهر بوشهر، حفظ، مرمت و بهسازی بندر تاریخی سیراف، تاکید بر توسعه فعالیت‌های گردشگری و گسترش گشت‌های سیاحتی به قصد استفاده از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منطقه از جمله راهبردهای کوتاه‌مدت توسعه منابع میراث فرهنگی بوشهر است.
دشتی ادامه داد: برای توسعه روند برنامه‌های خود از ظرفیت رسانه‌های جمعی ملی و محله‌ای برای ترویج فرهنگ گردشگری، حفظ میراث فرهنگی و توسعه صنایع دستی استان استفاده می‌کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های گردشگری و صنایع دستی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای دستیابی به تسهیلات بانکی در روستاها به منظور ایجاد بسترهای لازم گردشگری با اولویت‌دهی روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی، ضروری است.