- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پرداخت ۲۲ میلیارد ریال بدهی زندانیان غیرعمد

“عسلویه نیوز” اکبر محبی در جمع اعضای شورای اداری بخش آبپخش اظهار داشت: ستاد دیه در استان بوشهر فعالیت قابل‌توجهی در سال‌های گذشته داشته و شاهد اقدامات ارزشمندی توسط این ستاد بوده‌ایم.
مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر از برگزاری جشن گلریزان در آبپخش خبر داد و افزود:‌ در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن گلریزان در بخش آبپخش با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد هستیم.
محبی با بیان اینکه ستاد دیه یک ستاد مردمی است که به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اقدام می‌کند خاطرنشان کرد: تصادفات، بدهی‌های مهریه و نفقه،‌ صدور چک‌های بلامحل و… برای ستاد دیه از اولویت برخوردارند.
معاون اداره کل زندان‌های استان بوشهر تصریح کرد:‌ با توجه به هجمه‌های فرهنگی که در جامعه شاهد آن هستیم آزادسازی سرپرست‌های خانواری که به دلیل جرایم ناخواسته در محیط زندان به سر میبرند از اهمیت بالایی برخوردار است.
محبی گفت: قبل از آزادسازی زندانیان سوابق ایشان را در سراسر کشور مورد بررسی قرار می‌دهیم و پس از تحقیقات محلی، زندانیانی که شرایط را داشته باشند به جامعه بازخواهند گشت.
وی ادامه داد :‌ مردم باید بدانند هدف ستاد دیه و جشن گلریزان آزادسازی زندانیانی است که به خاطر جرایم ناخواسته و غیر عمد در زندان هستند؛ نه زندانیان و مجرمان خطرناک که جامعه از آنها در امان نیستند.
این مسئول از آزادسازی ۱۴۹ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان با مبلغ بدهی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته خبر داد و افزود: خانواده‌های این زندانیان با این عمل شادمان می‌شوند و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.
ابن مسئول از پرداخت ۲۲ میلیارد ریال بدهی زندانیان غیرعمد توسط ستاد دیه استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری،‌ ۵۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان بوشهر با بدهی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با بیان اینکه شاهد حضور زندانیان زیادی در زندان‌های استان به دلیل بدهی مهریه هستیم متذکر شد: باید این فرهنگ مهم را در جامعه نهادینه کنیم که از قبول مهریه‌های بالا که در آینده میتوانند مشکل‌آفرین شوند خودداری کنیم.
محبی در پایان اذعان داشت: ستاد دیه با تمام انرژی در راستای آزادسازی زندانیان غیرعمد فعال است و از همه مردم و مسئولان نیز انتظار همراهی و همکاری داریم.