- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است

“عسلویه نیوز” امام جمعه موقت عسلویه گفت: فعلا توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است که از تیم هسته‌ای تشکر می‌کنیم. شورای نگهبان [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید عبدالحسین حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این شهر پس از دعوت خود و مردم به تقوای الهی فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و خواستار حضور پرشور مردم در نماز این عید شد.

وی به پاره‌ای از اعمال شب و روز عید فطر نیز اشاره کرد و افزود: شب عید فطر کمتر از لیلهالقدر نیست و احیا گرفتن آن فضیلت دارد و پرداخت زکات فطره نیز مورد تاکید قرار دارد.

خطیب جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز در ارتباط با بحث توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: فعلا توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است که از تیم هسته‌ای تشکر می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه البته این جمع‌بندی باید به تایید شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و در آمریکا نیز به تایید کنگره برسد و به شورای امنیت سازمان ملل برود و آنجا هم تایید شود گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور هم تاکید کردند به بعضی از این ۶ کشور بدبین هستند که باید مراقب باشیم.
 
امام جمعه موقت عسلویه با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: این شورا در ابتدای انقلاب و‌ در سال ۵۹ توسط حضرت امام خمینی (ره) تاسیس و پایه‌گذاری شد که وظایف مهمی هم برای این شورا در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان در واقع تایید مصوبات مجلس از نظر مطابقت با شرع و قانون اساسی است و وظیفه دیگر آن نیز نظارت بر انتخابات‌هاست.

وی یادآور شد: این دو وظیفه از مهم‌ترین وظایف شوراست و این شورا توانسته از اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی به خوبی صیانت کند و متاسفانه در مواقع و دوره‌هایی هم از سوی دشمنان و‌ معاندین داخلی و خارجی مورد تهاجم و تهمت قرارگرفته است.

امام جمعه موقت عسلویه اضافه کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری باید جایگاه شورای نگهبان حفظ و حراست شود و از تخریب و توهین به این نهاد مهم جلوگیری شود.