- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افزایش چشمگیر واردات کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس

اختصاصی از عسلویه نیوز – افزایش چشمگیر واردات کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس در سه ماه نخست سال جاری
۱۰۸ هزار و ۳۰۲ تن کالا به ارزش ۳۲۹ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۴۷ دلار طی سه ماه امسال از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶۸ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است .
احمد پورحیدر ، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، با اعلام این مطلب گفت : در این مدت ۲۷۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۱۰۴۰۴۴ دلار از این گمرک ورود موقت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۴۲ درصد و از نظر ارزش ۱۲۱ درصد افزایش داشته است .
مدیرگمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود : در مدت یاد شده ۵۰۱ تن کالا به ارزش بیش از ۳۱۳۹۰۱۲ دلار از طریق این گمرک ترانزیت خارجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش افزایش چشمگیری یافت . وی با اشاره به صادرات ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۱۹ تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۳۵۱ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۱۵ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور گفت : این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴درصد و از حیث ارزش ۴۴ درصد رشد نشان می دهد .
همچنین یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش افزون بر ۹۷۵ میلیون ۹۲۱ هزار و ۶۱۰ دلار به خارج از کشور صادر شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۳۳ درصد رشد نشان می دهد .
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد : در مجموع در مدت یاد شده بیش از ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۹۲۳تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین ، میعانات گازی ، گازهای پروپان ، بوتان ، بنزن ، پارازایلین ، هوی اند ، اورتوزایلین ، رافینت ، گوگرد گرانول به ارزش بیش از دو میلیون و ۳۲۷میلیون و ۲۲۴ هزار و ۹۲۵ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳ درصد و از حیث ارزش ۳۹ درصد افزایش داشت است که عمدتاً به کشورهای چین ، ژاپن ، ‌امارات متحده عربی ، هند ، اندونزی ، هلند ،‌بلژیک ،‌اسپانیا ، ترکیه ، رومانی ،‌تایوان ،‌تایلند ،‌مالزی ،‌ویتنام و افغانستان صادر شده است .