- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تکنیک‌های فارسی۱ تهاجم به خانواده‌های ایرانی-اسلامی

به گفته کارشناسان، مسئولان فارسی۱ می کوشند با فرهنگ سازی غلط و عادی سازی مسایل غیراخلاقی در جامعه مسلمان و متمدن ایران بنیان خانواده را در ایران متزلزل کنند.

فارسی ۱ در حدود یکسال پیش توسط روپرت مارداک (چهره رسانه ای جریان صهیونیسم که به امپراطور رسانه مشهور است) تاسیس شد. رابرت مرداک صاحب فارسی وان یهودی استرالیایی الاصل به سلطان شیطانی رسانه ها معروف است. وی ۶۰ شبکه تلویزیونی به ۱۳ زبان مختلف دارد و از صهیونیست های قدرتمند دنیا به شمار می رود. (سوابق کامل رسانه‌ای مرداک را در انتهای همین یادداشت بخوانید)

مرداک به طور کاملا زیرکانه و با شناختی که از فرهنگ ایرانیان دارد به صورت نرم و کاملا حساب شده، خود را با فرهنگ ایرانی همراه کرده است تا بتواند به راحتی و بی هیچ مقاومتی در میان خانواده ها نفوذ کند.

در جامعه‌ی ایرانی قشری که بیشترین زمان را برای تماشای تلویزیون می گذارد و نیز تاثیر گذارترین افراد در خانواده ها هستند و اتفاقا علاقه بسیاری به سریالهای دنباله دار نشان می دهند زنان و به خصوصص زنان خانه دار هستند.

لذا برای همراه کردن این قشر سریالهایی را انتخاب کرده اند که تعداد زنان بیشتر از مردان است تا بتوانند با گنجاندن روحیات مختلف درون این شخصیتها زنان بیشتری را با خود همراه کنند بنابراین با دقت بیشتر به جزئیات زندگی زنان می پردازد و در پی آنند که به مخاطبان القا کنند که آنها مجازند که برای حل مشکلات خود از روندهای ساختارشکنانه استفاده کنند.

مثلا در قبال خیانت همسران خود به جای عفت ورزیدن، آنها نیز به خیانت روی آورند و جالب آنکه به گونه ای سریال را طراحی می کنند که حتی مخاطبان نیز این حق را به آنان می دهند که خیانت را با خیانت پاسخ دهند و در مقابل به نقش مردان به طور کاملا حاشیه ای می پردازد و اغلب آنان را به گونه ای به تصویر می کشند که در راه رسیدن به لذتهای جنسی و هوسرانی های خود در حال مبارزه با یکدیگرند تا به هدف خود که به دست آوردن یک زن است برسند.

تکرار زیاد این سریالها در ساعات مختلف این امکان را برای مخاطبان ایجاد می کند که سریالها را به طور کامل دنبال کنند و نیز با حذف و سانسور صحنه های غیر اخلاقی توانسته‌اند سریالها را باب طبع خانواده های ایرانی درآورند تا بتوانند بی هیچ مانعی وارد خانه های ایرانیان شوند و والدین نیز با اطمینان کامل همراه با فرزندان خود به تماشا می پردازند بی توجه به لطمات فراوانی که این سریالها می توانند به روح پاک نوجوانان وارد کند.

رهبر انقلاب در دیدار با هنرمندان به عشق های مربعی و مثلثی اشاره کردند و آن را آسیب جدی سریالهای ایرانی دانستند و خواهان رفع این مشکلات در سینما و تلویزیون شدند و این نکته دقیقا محور اصلی سریالهای فارسی ۱است.

در اغلب سریالها ما شاهد جندین نوع از این عشقها هستیم به طوری که ذهن مخاطب را به شدت به خود مشغول می کند که بالاخره کدام دو ضلع از این مربع و مثلث ها به هم می رسند.

از محورهای دیگری که این شبکه دنبال می کند عادی سازی روابط نامشروع بالاخص در نوجوانان و استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات در این سنین است و با نمایش این ها به دنبال از بین بردن قبح این اعمال در میان خانواده ها هستند.

در این سریالها انسانی هایی وجود دارند که دروغ نمی گویند اما به آسانی خیانت می کنند به فقرا کمک می کنند؛ حرف از خدا و عشق می زنند اما به راحتی به دختران و زنان تجاوز می کنند و متاسفانه پیام های اخلاقی را از زبان کسانی می شنویم که به کثیفترین گناهان آلوده اند.

در این سریالها مادرانی هستند که فرزندان نامشروع خود را مانند جان می دانند و از هیچ کاری برای حفاظت از آنان روی گردان نیستند و با تمام وجود به آنها عشق می ورزند در مقابل مادرانی که فرزندان مشروعی دارند اغلب فرزندان خود را رها کردند و در پی خوشگذارانیهای خود رفته اند و در جای جای فیلمها خانواده هایی به چشم می خورند که هیچ پیوند خونی بین آنها نیست و اغلب مادران و پدران واقعی ندارند و با نمایش اینها القا می کنند که این ازدواج نیست که تعهد را در خانواده ها به وجود می آورد.

روند سریال ها به گونه ای است که توجه مخاطب را از معنویات در زندگی دور کرده و به دنبال ارائه تعریف جدیدی از زندگی برای افراد است و آن هم زندگی در عیش و مردن در خوشی است اینکه زندگی در پول و لذتهای حیوانی خلاصه می شود و شخصیتها و قهرمانهای این سریالها از هیچ تلاشی برای کسب این لذائذ ابا نمی کنند از خود فروشی و خیانت گرفته تا رها کردن جگر گوشه هایشان دریغ ندارند.

البته این شبکه برای خانواده‌های مقید به ارزش‌های اخلاقی هم برنامه دارد. مالکان این شبکه برای جذب این دسته ازخانواده‌ها، اقدام به پخش سریال‌های شرقی‌ای نمودند که در آنها مسائل اخلاقی تا حدود زیادی رعایت شده است. این سریال‌های عموما کره‌ای، در واقع ترفندی هستند برای جذب مخاطبان اخلاق مدار که به مرور متقاعد شدند که باقی سریال‌های این شبکه را نیز ببینند. سریال‌های خواهر دوست داشتنی من و افسانه‌ی افسونگر از جمله ‌ی همین سریال‌ها هستند. بدین ترتیب این بار شاهد این خواهیم بود که خانواده‌هایی که فقط طالب سرگرمی هستند، در دام این شبکه می‌افتند و بی‌آنکه بخواهند، تحت تاثیر مضامین سریال‌های این شبکه قرار می‌گیرند. از همین رو بسیاری از کارشناسان، این شبکه را خطرناکتر از تمام همتایان ماهواره‌ای فارسی زبان خود (مانند ام بی سی پرشیا) می‌دانند؛ گرچه تجربه‌ای به مراتب کمتر از این شبکه‌ها دارد.

بدین ترتیب اگر خانواده‌ای ایرانی از چنین آموزه‌هایی تاثیر بپذیرند، بنیاد بسیاری از خانواده‌های ایرانی از هم خواهد پاشید و حتما می‌دانید که وقتی بنیان خانواده از هم بپاشد، کودکان به درستی تربیت نخواهند شد و چنین کودکانی، ظروف ایده آلی هستند برای پر شدن ازآموزه‌های کثیف صهیونیستی. آری! افق ترسیم شده‌ی فارسی ۱ این است که کودکان ایرانی در خیابان‌ها بزرگ شوند. آیا روح های بزرگ با تربیت متعالی می‌توانند مبلغان خوبی برای صهیونیستها باشند؟

————————————————————————————————————-
* برخی از فعالیت های رسانه‌ای رابرت مرداک یهودی:

– صاحب حداقل ۶۰ شبکه تلویزیونی به ۱۳ زبان مختلف از جمله موسسه تلویزیونی فاکس Fox و شبکه معروف فاکس نیوز، مجموعه شبکه‌های اسکای(sky) و مجموعه شبکه های استار (مانند استار پلوس، واستار وان)
– مالک ۱۳۰ روزنامه و مجله معتبر همچون دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال، تایمز، ساندی تایمز، نیویورک پست

– صاحب امتیاز سایت مای اسپیس My space و IGW و سایت‌های اینترنتی فاکس

– مالک انتشارات واندر وان که پر تیراژترین انجیل دنیا در این انتشارات به چاپ می‌رسد و انتشارات دیگری همچون هارپرکالینز(Harpercallins)

– صاحب پرتیراژترین مجله انگلستان که یک مجله جنسی و مملو از تصاویر زنان برهنه است.

– عمده ترین سهام دار کمپانی عظیم نیوزکورپریشن که بعد از والت دیزنی بزرگترین کمپانی در امور رسانه‌ای دنیاست و ۹ جور رسانه مختلف آن در ۶ زمینه مختلف اطلاع رسانی می کنند.

– مالک چند باشگاه ورزشی از جمله تیم بیس بال لس آنجلس داجر (LA Doger)

– مالک نیمی از سهام کمپانی فاکس تولید کننده فیلم‌هایی همچون تایتانیک، آقا و خانم اسمیت (Mr and Mrs smith)، سری فیلم های مردان مجهول (X- Men)، عصر یخبندان ( Ice Age )، رباتها (Robots )، مجموعه فیلم های جنگ ستارگان (Star wars) و فیلم روز استقلال (lndependent Day)

– مالک نیمی از سهام تلویزیون کابلی نشنال جئوگرافیک