- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تودیع و معارفه استاندار بوشهر برگزار شد

عسلویه نیوز – ابوطالب شفقت ظهر روز دوشنبه مورخه ۸۹/۴/۲۷در آیین تودیع و معارفه استانداران بوشهر‌ اظهار داشت: در هر لباسی که هستیم آرزو می‌کنیم افتخار پاسداری از ما گرفته نشود.
وی افزود: در طول دو سال گذشته تلاش کردیم نگاهمان به مردم باشد و به مناطق محروم توجه کنیم.
استاندار سابق بوشهر با اشاره به اینکه روحانیت هدایتگر اصلی جامعه است، تصریح کرد: همه تلاش ما این بوده که از این جایگاه به عنوان بهترین حامی نظام حداکثر کمک را بگیریم.
شفقت ادامه داد: حجت‌الاسلام کمالی امام جمعه خارگ، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی از روحانیون برجسته استان و حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد، مسئول بسیج طلاب استان بوشهر در طول دو سال گذشته بهترین مشاور برای من بودند.
وی بیان داشت: سعی کردیم از همه ظرفیت‌های موجود استان بوشهر برای توسعه و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
استاندار سابق بوشهر با قدردانی از فعالان سیاسی بوشهر، خاطر‌نشان کرد: برنامه‌محوری سرلوحه کار ما در بوشهر بود و بر اساس آن پیش رفتیم.
شفقت ادامه داد: استان بوشهر ویژگی‌هایی دارد که باید با افق بلند حرکت کند چرا که این استان در سال‌های آینده سهم عمده‌ای نسبت به کمک به نظام اسلامی دارد.
وی راه‌اندازی مرکز مطالعات مهندسی فرهنگی را از افتخارات استان بوشهر ذکر کرد و گفت: این مرکز می‌تواند به پژوهشگاه فرهنگی جنوب کشور تبدیل شود چرا که بوشهر پیشانی جنوب ایران است.
استاندار سابق بوشهر تهیه پیوست‌های فرهنگی طرح‌های بزرگ عمرانی در بوشهر را ضروری خواند و اضافه کرد: ‌در سه سال آینده قرار است بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بوشهر انجام شود و این اقدام نیازمند تهیه پیوست فرهنگی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز به نمایندگی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در این آیین برنامه‌ای عمل کردن را مهم‌ترین ویژگی مهندس شفقت ذکر کرد و اظهار داشت: از مصادیق برنامه‌ای عمل کردن استاندار بوشهر، تهیه سند چشم‌انداز، برگزاری شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان‌ها، پیگیری برنامه ۵ ساله توسعه و پیگیری برای جذب اعتبارات بیشتر به دستگاه‌های اجرایی بود.
نوذر منفرد افزود: رویکرد دانش‌محوری از ویژگی‌های ایشان ‌و تهیه نقشه علمی استان، راه‌اندازی جهاد دانشگاهی، مرکز اقیانوس‌شناسی، امضای تفاهمنامه مرکز تحقیقات ژنتیک ایران و… بخشی از اقدامات انجام شده در این راستا بود.
وی تصریح کرد: تاکید بر توسعه دانشگاه‌ها، تکریم دانشگاهیان، تاکید بر فعالیت کمیسیون راهبری پژوهش استان، تاثیرگذاری دیدگاه علمی، حضور و حمایت از شورای آموزش و پرورش، تاکید بر ارتقای جایگاه فرهنگیان، برگزاری دوره‌های بصیرت از جمله برنامه‌ها و اقدامات موثر استاندار سابق بوشهر بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نظارت مستمر را از دیگر خدمات ارزشمند مهندس شفقت عنوان کرد و بیان داشت: مدیریت ویژه در ارتباط با خشکسالی، تاکید بر خدمت به خانواده شهدا، توجه به اشتغال، تاکید بر خصوصی‌سازی، مدیریت همه جانبه‌گرایی از دیگر ویژگی‌های بارز مهندس شفقت بود.