- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ورودی آب استان از روز گذشته افزایش یافت

“عسلویه نیوز” معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افزایش ورودی آب استان طی روز گذشته خبر داد.باستی [1]

به گزارش “عسلویه نیوز”محمدحسن باستی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود آب در ماه‌های اخیر در استان بوشهر مشکلاتی برای مردم به وجود آورد و موجبات نوبت‌بندی آب شد و مسئولان نیز به شکل شبانه‌روزی برای بهبود وضعیت آب تلاش می‌کنند.

وی افزود: احداث آب‌شیرین‌کن از مهم‌ترین راهکارها برای تامین آب استان است که آب‌شیرین‌کن کنگان به بهره‌برداری رسیده و آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب نیز تا پایان تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری در دست اجراست و راه‌اندازی این پروژه گامی بلند در راستای تامین آب استان و جبران کمبود آب است.

باستی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۷ درصد آب استان از استان فارس و حدود ۷ درصد از منابع آب استان بوشهر و مابقی نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود که به دلیل خشکسالی‌های اخیر، شاهد کاهش ورودی آب استان بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: در خردادماه امسال، ورودی آب استان بوشهر نسبت به اردیبهشت ماه حدود ۲۳ درصد کاهش یافت و در تیرماه این کاهش به ۳۰ درصد رسید و شاهد نوبت‌بندی آب در برخی مناطق بودیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افزایش ورودی آب استان بوشهر از روز گذشته خبر داد و گفت: ورودی آب استان بوشهر از روز گذشته نسبت به روزهای پیش افزایش محسوسی داشته و حتما مردم استان این تغییر را احساس کرده‌اند و آب ورودی منازل نیز بهبود یافته است.

باستی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب توسط مردم استان شد و افزود: مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف باید مد نظر مردم قرار گیرد و رسانه‌ها باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.انتهای خبر/فارس