- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

یاران کرمانی احمدی نژاد؟

جهان نوشت:

احمدی نژاد روز پنجشنبه در حالی برای افتتاح یک پروژه صنعتی و یک پروژه گردشگری به استان کرمان سفر کرد که باید گفت در این سفر در واقع دوستان نزدیک محمود احمدی نژاد میزبانان اصلی او بودند.

احمدی نژاد دوستان کرمانی خود را از دوران دفاع مقدس و حضور در لشکر ویژه پاسداران یافته است.

لشکری در زیر مجموعه سپاه پاسداران در دوران جنگ که صادق محصولی فرماندهی آن را بر عهده داشت و بخش اعظمی از کسانی که امروز در کنار احمدی نژاد دیده می شوند از جمله خود صادق محصولی، هاشمی ثمره، مجید دوستعلی و … جملگی در همین لشکر عضویت داشتند.
احمدی نژاد در استان کرمان سه یار دبستانی دارد.

اولین آنها مجید دوستعلی، دبیر سابق هیئت دولت و معاون فعلی وزیر کار و امور اجتماعی است.

دوستعلی که در واقع صمیمی ترین دوست کرمانی رئیس جمهور احمدی نژاد محسوب می شود، پس از پایان جنگ تحمیلی، روابط خود را با احمدی نژاد ادامه داد و در مقطع انتخابات سال ۸۴ نیز اگرچه هیچ سمت رسمی در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در استان کرمان نداشت اما عملاً مرد شماره یک ستاد او بود.

او که شغل اصلی اش قضاوت است، بعدها توسط رئیس جمهور به مرکزیت دولت فراخوانده شد و سمت دبیری هیئت دولت را بر عهده گرفت.

او البته مدتی بعد به دلایلی که هیچگاه اعلام نشد، از سمت خود کنار رفت و در وزارت کار، مسئولیت جدیدی را بر عهده گرفت.

عده ای معتقدند زاویه او با جریان انحرافی سبب رفتن او از مرکزیت دولت و ساختمان پاستور بود.

دومین دوست کرمانی احمدی نژاد، مجید نامجو، وزیر نیرو است. او نیز از دوران دفاع مقدس با احمدی نژاد رفاقت دارد و سابق بر این نیز علاوه بر سمت های مختلفی که در قسمت های مختلف سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا داشته، عضو شورای شهر کرمان بوده است.

او و مجید دوستعلی، هر دو، طی دو یا سه سال اخیر از کرمان هجرت کرده و برای یاری احمدی نژاد به پایتخت شتافتند.

و اما سومین دوست کرمانی رئیس جمهور.
او محمد جلال مآب، شهردار سابق کرمان و مدیر عامل مجتمع سنگ آهن گل گوهر سیرجان است که احمدی نژاد امروز برای افتتاح یکی از بخش های آن به کرمان سفر کرده بود.

جلال مآب نیز دوست صمیمی احمدی نژاد از دوران دفاع مقدس محسوب می شود. او یکی از نیروهای تکنوکرات اصولگرا در کرمان محسوب می شود که دوره نسبتاً موفقی را در شهرداری کرمان پشت سر گذاشت و بعدها نیز پس از مدتی فعالیت در جایگاه معاونت برنامه ریزی استانداری کرمان؛ سمت مدیریت مجتمع گل گوهر سیرجان بر عهده او گذاشته شد.

پیرامون جلال مآب نیز گمانه های فراوانی برای حضور وی در کنار احمدی نژاد در ساختمان پاستور وجود داشت اما این گمانه ها به هر دلیلی، هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و جلال مآب در کرمان ماندنی شد.

و خلاصه اینکه محمود احمدی نژاد، در حالی به دیدن یاران قدیمی خود رفته بود که پیرامون برخی از آنان سوالاتی که وجود دارد که رئیس جمهور هیچگاه به آنان پاسخ نداد.