- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تک‌نوبته شدن ۷۹۲ مدرسه ابتدایی بوشهر

به گزارش “عسلویه نیوز” محمد حاجی‌زاده در بازدید از مدارس ابتدایی دشتستان و آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جاری به موفقیت‌های خوبی رسید و بویژه در اجرای پروژه مهر و راه‌اندازی مجتمع‌های آموزشی و مجتمع‌های قرآنی شاهد موفقیت خوبی بودیم و این روند امسال نیز تداوم خواهد داشت.
وی افزود: در بحث تک‌شیفته شدن مدارس ابتدایی اقدامات ارزشمندی انجام شده و تاکنون بیش از ۹۶ درصد مدارس ابتدایی تعیین‌تکلیف شده‌اند و چهار درصد باقیمانده نیز تا ابتدای سال تحصیلی تعیین‌تکلیف می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تمام ۷۹۲ مدرسه ابتدایی استان تک شیفته می شوند، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۷۹۲ مدرسه ابتدایی موجود است که در سال تحصیلی جاری تنها ۱۳۷مدرسه دوشیفته بوده‌اند و سایر مدارس به صورت تک شیفت اداره میشدند و با اقداماتی که طی دو ماه گذشته صورت گرفته، تا ابتدای مهرماه سال جاری تمام ۷۹۲ مدرسه ابتدایی در شیفت صبح تشکیل میشوند و هیچ مدرسه دوشیفته‌ای نخواهیم داشت.
حاجیزاده در ادامه با تاکید بر اینکه مدارس دولتی حق گرفتن وجهی برای ثبت‌نام ندارند تصریح کرد: از ابتدای ماه جاری ثبت‌نام دانش‌آموزان در سطح استان آغاز شده و مسئولان و مدیران مدارس دولتی حق گرفتن هیچگونه وجهی از والدین دانش‌آموزان را ندارند و با خاطیان برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: در مدارس دولتی متولیان تنها باید مبلغ ۱۲هزار ریال بعنوان حق بیمه یکساله دانش‌آموز و پول کتاب به قیمت پشت جلد را از والدین دانش‌آموزان بگیرند و هر گونه مبلغی غیر از مبلغ اعلام‌شده غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود.
حاجیزاده یادآور شد: وزیر پرتلاش و ولایت‌مدار آموزش و پرورش برای رفاه و آسایش دانش‌آموزان و فرهنگیان تلاش‌های زیادی انجام داده و شاهد رضایت بیشتر فرهنگیان از اقدامات آموزش و پرورش هستیم.
وی اذعان داشت: برای موفقیت در آموزش و پرورش باید تلاش خود را دوچندان کنیم و بویژه در راستای کیفیت‌بخشی به سطح تعلیم و تربیت باید همه توان خود را به کار گیریم.