- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جذب ۳۰ هزار نیروی جدید در پارس جنوبی طی ۳ماه آینده

عباس تبرکی در جمع مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: وزارت نفت در دو سال گذشته کمک‌های بسیار زیادی برای رفاه و آسایش و خدمات‌رسانی به مردم شهرستان‌های جنوبی استان انجام داده و بویژه در کنگان این امر شتاب و کیفیت مطلوبی داشته است.
وی افزود: سازمان منطقه ویژه به عنوان مهم‌ترین سازمان زیرمجموعه وزارت نفت در پارس جنوبی تلاش زیادی برای ارائه خدمات بهینه به مردم انجام داده و این خدمات لبخند رضایت را بر لبان مردم نشانده است.
فرماندار کنگان با اشاره به تلاش مدیران منطقه ویژه برای اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی یادآور شد: در ۲۴ ماه گذشته میزان استخدام نیروهای بومی رشد چشمگیری داشته و از ۲۲ درصد اشتغال نیروهای بومی در نیمه نخست سال ۸۸ به بیش از ۳۵ درصد در حال حاضر رسیده و این امیدواری وجود دارد که تا انتهای سال جاری شاهد اجرای کامل مصوبه استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی باشیم.
تبرکی اذعان داشت: بر اساس آمار ارائه شده، طی سه ماه آینده بیش از ۳۰ هزار نیروی جدید وارد پارس جنوبی میشوند و انتظار داریم که نیمی از این نیروها از بین جوانان بیکار استان بوشهر انتخاب شوند.
وی از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای استخدام در پارس جنوبی خبر داد و گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و با همکاری فرمانداریها یک دوره آموزشی برگزار کرده است.
فرماندار کنگان با بیان اینکه این دوره آموزشی از ۲۵ تیرماه آغاز شده اضافه کرد: مدیریت استانداردها و کیفیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با امضای یک تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، دوره آموزشی رشته‌های “آرماتوربند، قالب‌بند و داربست‌بند ” را برگزار کرده است.
تبرکی افزود: دوره‌های آموزشی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، کنگان، گناوه، تنگستان و دشتی در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: طی سه ماه آینده حدود ۲۰۰۰ نفر در تخصص‌های آرماتوربند، قالب‌بند و داربست‌بند جذب پارس جنوبی میشوند و امیدوار هستیم جوانان بیکار و علاقه‌مند با فرا گرفتن آموزش‌های لازم وارد پارس جنوبی شوند.
بخشدار عسلویه نیز اظهار داشت: نحوه جذب نیروهای بومی در منطقه نسبت به گذشته بهتر شده و امیدوار هستیم با پیگیری مسئولان، شاهد جذب تمام نیروهای بیکار در منطقه باشیم.
عبدالله نادری یادآور شد: تدابیر لازم برای برگزاری مناسب دوره‌های آموزشی اندیشیده شده و انتظار داریم جوانان حداکثر استفاده را از این موقعیت ببرند.