- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیرعامل شرکت پتروپارس از آغاز مقدماتی عملیات اجرای فاز ۱۹ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت پتروپارس دکتر غلامرضا منوچهری گفت: تاسیسات خشکی فاز ۱۹ در مجاورت روستای پرک از توابع شهرستان کنگان استان بوشهر و در فاصله ۲۵ کیلومتری عسلویه احداث می شود.
وی با بیان این که با توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی معادل دو فاز به ظرفیت تولید گازکشور افزوده می شود، اظهار داشت: در زمان اوج کار در این فاز، بیش از ۲۰ هزار نفر به ‌طورمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت پتروپارس افزود: فاز ۱۹ پارس جنوبی با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و در مدت ۳۵ ماه اجرا می شود.
منوچهری با بیان این که شرکت پتروپارس برای تحقق برنامهزمان‌بندی پروژه، تمام توان خود را برای اجرای پروژه بصورت فشرده به کارمی‌بندد، اظهار داشت: با توجه به تجربه‌ای که در اجرای طرح توسعه فاز یک، فازهای ۴ و ۵، فازهای ۶، ۷ و ۸ و فاز ۱۲ پارس جنوبی به دست آورده ایم، برای اجرای طرح توسعه فاز ۱۹ آمادگی کامل داریم و در نظر داریم در اجرای این پروژه، رکورد مناسبی از خود به جا بگذاریم.
وی با بیان این که طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی به صورت (EPC) و با سرعت زیادی اجرا می‌شود، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه در بخش خشکی و حفاری چاه‌های این فاز به صورت مستقیم توسط شرکت پتروپارس و بخش دریایی این پروژه نیز توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اجرا می شود.
قرارداد طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی خرداد ماه سال جاری در حضور رییس‌جمهوری در عسلویه به امضا رسید.
تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده برای تزریق در شبکه سراسری، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات و ۴۰۰ تن گوگرد، همچنین تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع (LPG) برای صادرات و یک میلیون تن اتان برای مصرف پتروشیمی، اهداف طرح توسعه فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی به شمار می‌روند