- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دیلی تلگراف: مردی که زندگی‌اش را وقف مبارزه با غرب کرده رئیس اوپک می‌شود

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهوری ایران برای انتصاب “رستم قاسمی ” در وزارت نفت ایران، نوشت: همین مانده بود که یک سپاهی رئیس اوپک شود؛ مردی که تمام زندگی‌اش را وقف مبارزه با غرب کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی “دیلی تلگراف ” در گزارشی تحت عنوان “همین مانده بود که یک سپاهی رئیس اوپک شود “، نوشت: در زمانی که اقتصاد جهان بر لبه لغزان و متزلزل فروپاشی و رکود قرار گرفته است، این خبر نگران‌کننده منتشر شده است که ایران سعی بر آن دارد تا یکی از فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را به عنوان رئیس اوپک منصوب کند؛ سازمانی که نماینده کشورهای اصلی تولیدکننده نفت در جهان است.

این گزارش افزود: “رستم قاسمی ” یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط “محمود احمدی نژاد ” رئیس‌جمهوری ایران برای ریاست سازمان اوپک معرفی شده است.

بنا بر این گزارش، ایران تحت نظام گردشی اوپک، ریاست این سازمان را از ماه اکتبر سال گذشته بر عهده گرفته است.

دیلی تلگراف ادامه داد: اما تصمیم رئیس‌جمهوری ایران مبنی بر انتصاب قاسمی که در حال حاضر تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است، برای عهده‌دار شدن ریاست سازمان اوپک امواج تکان‌دهنده‌ای را به جان اقتصاد جهان خواهد انداخت.

این گزارش افزود: این انتصاب هنوز به تأیید مجلس شورای اسلامی ایران نرسیده است، اما اگر به همین منوال پیش رود، سرنوشت قیمت‌های نفت جهان احتمالا به دست مردی خواهد افتاد که تمام زندگی‌اش را برای مقابله و مبارزه با غرب وقف کرده است.

این نشریه انگلیسی در پایان تأکید کرد: قیمت‌های نفت در حال حاضر به اندازه کافی بالا هست و چشم‌انداز بهره‌گیری ایران از قیمت‌های نفت برای زیر منگه گذاشتن جهان بمنظور تحقق اهداف خود، چیزی است که باید شب‌هایی پر از کابوس و بیخوابی را برای ما به ارمغان آورد.