- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح تلاوت نور در اداره ارشاد استان بوشهر

عسلویه نیوز ، نصرالله شفیعی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم معنوی تلاوت نور در اداره کل ارشاد بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرآن کلید رستگاری انسان‌هاست و به‌ویژه در جامعه اسلامی هیچ امری به اندازه انس با قرآن ارزش ندارد.
وی افزود: اگر جامعه اسلامی می‌خواهد به سمت سعادت رهنمون شود نباید قرآن را فراموش کند و مسئولان باید همواره با این کتاب الهی ارتباط داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجرای طرح تلاوت نور در اداره کل ارشاد اسلامی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تلاوت نور از طرح‌های ارزشمندی است که توسط اداره کل استان انجام شده و در این طرح بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد استان بوشهر روزانه یک صفحه از قرآن مجید تلاوت و ترجمه می‌شود که این مهم در روزهای کاری بین نمازهای ظهر و عصر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود و امروز در واقع در حضور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان، این امر برگزار شد که مورد استقبال ایشان نیز واقع شد.
شفیعی تصریح کرد: تمام همکاران ما در اداره کل ارشاد استان بوشهر، علاقه بسیار زیادی به اجرای این طرح ارزشمند داشتند و از دو سال قبل طرح تلاوت نور در این اداره کل اجرا شده و امروز با حضور برخی از مسئولان در حقیقت آخرین صفحه از قرآن مجید تلاوت و ترجمه شد که البته این طرح متوقف نمی‌شود و بلافاصله دوره جدید این طرح نیز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: قرآن در واقع کتابی است که هرگز گرد کهنگی بر آن نمی‌نشیند و همواره طراوت و تازگی دارد و حقایق بسیار زیادی در این کتاب آسمانی است که ما باید ارتباط خود را همواره با قرآن حفظ کنیم.
مدیر کل ارشاد استان بوشهر افزود: برنامه تلاوت نور در ماه مبارک رمضان با شور و نشاط بیشتری تداوم پیدا می‌کند و به فضل خدا در این ماه که ماه بهار قرآن است در اداره کل ارشاد استان، توجه بیشتری به مطالعه قرآن خواهیم داشت.
شفیعی اضافه کرد: پیشنهاد می‌دهیم که طرح تلاوت نور که به ابتکار اداره کل ارشاد استان برگزار شده در سایر ادارات کل نیز انجام شود و آمادگی داریم که تجربیات خود را در اختیار سایر ادارات قرار دهیم.
وی بیان داشت: اطمینان داریم که ساعاتی که به قرائت قرآن اختصاص پیدا می‌کند، در واقع بهترین ساعات زندگی است و هر ساعت انس با قرآن به اندازه چند ساعت در پیشرفت ما در زندگی موثر است.
در این مراسم که با حضور کارکنان اداره کل ارشاد و برخی از مسئولان برگزار شد، صفحه آخر قرآن مجید تلاوت شد و ترجمه و تفسیر آن نیز بیان شد.
در این مراسم به تعدادی از فعالان قرآنی اداره کل ارشاد استان بوشهر جوایزی اهدا شد.