- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طراحی سند چشم‌انداز توسعه ورزش قهرمانی بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای تیم رسانه ورزش بوشهر با ایشان، اظهار داشت: ورزش مقوله‌ای مهم برای سالم سازی فرد، جامعه و دفع تهاجم فرهنگی است.
وی افزود: استان بوشهر با وجود کمبودهای زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزشی با روح تعصب و وحدت، دارای سابقه بسیار عالی در فضای ورزشی ایران است.
امام جمعه بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر دومین استان جوان کشور است مسئولان با تأمین اعتبارات و توجه ویژه ورزشکاران می‌توانند بسیاری از ناهنجاری‌ها را از بین ببرند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: ورزش استان بوشهر دچار کمبودهای زیرساختی زیادی است و باید در یک پروژه دانش بنیان و با کارهای علمی و به روز، این مشکلات ریشه یابی و مرتفع شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رسانه ورزشی را بال پرواز ورزش دانسته و گفت: رسانه های ورزشی، چشم و زبان گویای ورزش هستند و با کارشناسی و تحلیل کارشناسانه به جامعه ورزش استان و کشور می‌توانند خدمات شایانی داشته باشند.
وی ورزش استان را نیازمند تشکیل یک اتاق فکر برای توسعه و پیشرفت ورزش استان دانسته و ادامه داد: با استفاده از کارشناسان فرهنگی و ورزشی، سند چشم انداز توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی و همگانی استان را طراحی کنید.
امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود، از دیگر نیازهای جامعه ورزش استان به ترسیم نقشه بزرگ راه رسیدن به جامعه هدف ورزش استان، جذب اعتبارات لازم برای اجرایی شدن طرح‌ها و نظارت دقیق و کارآمد ورزشی اشاره کردند.
صفایی بوشهری با پیشنهاد برگزاری همایش خبرگان ورزش با وجود ظرفیت‌های بین المللی در استان ولایتمدار بوشهر، خواستار طراحی افق‌های روشن ورزش با نگاه بین المللی در استان شد.
وی در پایان بیانات خود خاطرنشان کرد: مسئولان ورزش استان با نگاه علمی در آینده نزدیک با ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی و استقبال از نظریات کارشناسان ورزشی، همدلی، وفاق و بدور از تنش، گام‌های مؤثری در توسعه و پیشرفت استان ولایتمدار بوشهر بردارند.