- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بیمار آپاندیستی بصورت رایگان در بیمارستان عسلویه جراحی شد

“عسلویه نیوز” همزمان با شروع پذیرش بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه بیمار آپاندیسیتی بصورت رایگان توسط متخصصان تحت عمل جراحی قرارگرفت.

115 [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” همزمان با شروع پذیرش بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه دکتر سیاوش خادمی سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه به محقق شدن آرزوی دیرینه مردم شریف شهرستان عسلویه اشاره و اظهار داشت: از پانزدهم فروردین ماه با استقرار نیروهای کارآمد و متخصص عملیات چک کردن تجهیزات و آموزش پرسنل شروع شد و با فعالیت شبانه روزی درصدد افتتاح پیش از موعد بیمارستان بودیم که خوشبختانه مردم شریف شهرستان عسلویه پس از سالها هم اکنون می توانند از خدمات این بیمارستان به نحو شایسته ای استفاده نمایند.

وی افزود: تمام مردم شریف شهرستان می رسانم خدماتی که هم اکنون در فاز اول بیمارستان ارائه می شود از بخش های داروخانه، بستری در دو قسمت مردان و بانوان و بستری اطفال،رادیولوژی،اتاق عمل و آزمایشگاه است که امیدواریم با راه اندازی فاز دوم این بیمارستان در آینده ای نزدیک شاهد پذیرش مراجعین جهت زایمان یا سزارین باشیم  بطوریکه ۹۰ درصد نیاز درمانی منطقه را تامین نمائیم تا زمان تکمیل فاز دوم بیمارستان و ساخت زایشگاه و تامین نیروی انسانی لازم مراجعین محترم جهت دریافت خدمات زایمان و سزارین از خدمات بیمارستان های جم و کنگان استفاده خواهند نمود.

دکتر سیاوش خادمی در پاسخ به سوال خبرنگار “عسلویه نیوز” مبنی بر اینکه چنانچه بیمارستان عسلویه قادر به پذیرش بیماران صعب العلاجی نباشد چه تدابیری اندیشیده شده است اظهار داشت: قبل از هرچیز امیدواریم هرگز شاهد چنین رخدادی در این بیمارستان نباشیم و چنانچه این بیمارستان با چنین موضوعی برخورد نماید بیمار به بیمارستان کنگان ارجاع داده خواهد شد یا در صورت لزوم با معرفی بیمار به بیمارستان سلمان فارسی مرکز استان مراحل درمان وی صورت خواهد پزیرفت.

سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه با بیان اینکه تاکنون در بیمارستان ۲ مورد عمل جراحی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: اولین بیمار پذیرش شده در بخش اورژانسی مربوط به مارگزیدگی بود و اولین بیمار جراحی با تشخیص آپاندیسیت مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه تمامی بیماران پذیرش شده از عوامل و پرسنل این بیمارستان رضایت کاملی داشتند.

وی افزود: امیدواریم در افتتاحیه رسمی بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه که قرار است در هفته دولت توسط مسئولین بلندپایه استان و شهرستان به بهره برداری برسد شاهد حضور مسئولین زحمتکش شهرستان باشیم.114 [2]

سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان عسلویه به فرآیند استخدام نیروهای انسانی در بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی شاغل در این بیمارستان طی آزمونی که در دیماه ۹۲ بصورت سراسری صورت گرفت استخدام شدند که در این فرآیند طبق قانون ۲۵درصدی نیروهای انسانی از طرف بنیاد شهید و ۵درصد نیز سازمان بهزیستی معرفی شده و مابقی نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری پس از قبولی در آزمون مراحل گزینش را سپری نمودند و هم اکنون در بیمارستان مشغول بکار می باشند.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای خدماتی که قرار است این بیمارستان به کل منطقه ارائه دهد نیاز به افزایش نیروهای انسانی بالاخص نیروی خدماتی در بیمارستان وجود دارد که امیدواریم این مسئله با تعاملات سازمانی و همکاری شرکت های مستقر در منطقه برطرف گردد.

دکتر سیاوش خادمی سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم(ص) شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء عملکرد این بیمارستان در ارائه خدمات به مردم منطقه مذاکرات و مکاتباتی با سازمان منطقه ویژه داشته ایم که امیدواریم با تعامل و همکاری جناب آقای مهندس یوسفی مدیر عامل محترم سازمان منطقه ویژه که از نیروهای بومی و فعال این استان به شمار می آیند با کمترین دغدغه بتوانیم خدمات خود را به مردم شهرستان و شرکت های مستقر در منطقه به نحو شایسته ای ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان تامین اجتماعی در حال افزایش تدریجی عملکرد و استقرار فرآیندهای بیمارستانی می باشد و در مسیر توسعه خود قطعاً پشتیبانی ادارات و سازمانهای مستقر در منطقه امتنان می نماید.

در ادامه دکتر محمد شوقی مدیر بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه نیاز به ۳۱ نفر نیروی خدماتی دارد که در این زمینه مکاتباتی صورت پذیرفته و امیدواریم با همکاری و تعامل نهادهای مرتبط این امر محقق گردد.

 محمد شوقی به هزینه های حمل و نقل در بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان عسلویه اشاره و اظهار داشت: به اطلاع مردم شریف شهرستان عسلویه می رسانیم تمامی هزینه های حمل و نقل د راین بیمارستان کاملاً بصورت رایگان انجام می شود و نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مدیر بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان عسلویه در پاسخ به سوال خبرنگار عسلویه نیوز مبنی بر اینکه کدام بخش از بیمارستان امکان دریافت هزینه از مراجعه کنندگان خواهد بود گفت: باید در جواب این سوال بگویم بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه بزودی امکان انجام چکاپ را با دریافت هزینه با تعرفه دولتی و یا آزاد را جهت مراجعین فراهم خواهد ساخت البته اگر آزمایش حسب صلاحدید و توسط پزشک بیمارستان تجویز شود جهت بیمه شدگان تامین اجتماعی رایگان خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: پذیرش بیمار در آزمایشگاه با نظر و تجویز پزشک بیمارستان امکانپذیر می باشد.

محمد شوقی مدیر بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه به زمان راه اندازی فاز دوم این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه که شامل بخش های زایشگاه، نوزادان و CCU که کارهای مقدماتی آن به استان ارسال شده و خوشبختانه موافقت اولیه هیئت مدیره را بهمراه داشته بطوریکه امیدواریم بودجه آن در سال  ۹۴ قرار گرفته و مراحل ساخت آن آغاز شود.

 وی افزود: در بخش بستری بیماران قلبی مورد معالجه قرار می گیرند و در صورت نیاز به بیمارستان های بزرگتر استان اعزام می شوند و با توجه به وجود تجهیزات کامل واحد رادیولوژی و سونوگرافی امیدواریم با تامین متخصص رادیولوژیست از طرف دانشگاه علوم پزشکی امکان ارائه و ارتقاء خدمات در این بخش نیز میسر گردد. 

وی افزود: علاوه بر امکانات مطرح شده ،بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه در حال حاضر دارای ۲ دستگاه آمبولانس می باشد که در آینده ای نزدیک با اضافه شدن یکدستگاه آمبولانس تعداد آنها به ۳ دستگاه خواهد رسید.

محمد شوقی در پایان افزود: از همه مسئولین شهرستان به پاس همکاری های صورت گرفته تشکر و قدردانی می نمایم و امیدواریم با تعامل و همکاری بتوانیم خدمات خود را به نحو مطلوبی به مردم ارائه دهیم و رضایت آنها را در این زمینه جلب نمائیم.

لازم به ذکر است شهروندان جهت ارتباط با بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم (ص) شهرستان عسلویه می توانند با شماره های ۰۷۷۲۷۲۶۶۶۷۰و تلفکس ۰۷۷۲۷۲۶۶۶۴۵ تماس حاصل نمایند.انتهای خبر/م.ج