- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

با حضور شاعران ۶ استان جنوبی: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در عسلویه

رئیس روابط عمومی و امورفرهنگی پارس جنوبی از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در پارس جنوبی با حضور شاعران ۶ استان جنوبی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” مجتبی دزفولی‌نسب در نشست شورای فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: در پارس جنوبی در کنار فعالیت‌های سنگین صنعتی و اقتصادی، در امور فرهنگی و هنری نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام میشود و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله این برنامه‌هاست.
رئیس روابط عمومی و امورفرهنگی پارس جنوبی از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال جاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر و جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در منطقه ویژه پارس برگزار می‌شود.
دزفولینسب یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس از دوم تا پنجم مهرماه امسال با حضور گروه‌های نمایشی استان‌های جنوبی کشور (بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، کهیکلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان) در مرکز همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه پارس برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت هنرمندان، اساتید و داوران مطرح تئاتر کشوری در این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و پاسداشت جانفشانیها و از خودگذشتگی فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.
این مسئول در ارتباط با برگزاری جشنواره شعر استانی دفاع مقدس نیز عنوان داشت: این جشنواره با عنوان “پلاک عاشقی ” در مرکز همایش‌های خلیج فارس برگزار می‌شود.
دزفولینسب ادامه داد: در پارس جنوبی و در کنار توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی نیز به موازات آن مورد توجه قرار گرفته و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره شعر و تئاتر دفاع مقدس در همسویی با این مهم برگزار می‌شود.
وی گفت: برای نخستین بار ما شاهد برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با حضور و رقابت شاعران استان بوشهر خواهیم بود.
رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به موضوعات جشنواره شعر پلاک عاشقی تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات مختلفی از جمله “دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت “، “دفاع مقدس و ترویج خودباوری “، “دفاع مقدس و شکوفایی اقتصادی ” و در بخش ویژه با عنوان، “جهاد اقتصادی و پارس جنوبی ” در سطح استانی برگزار خواهد شد.
دزفولینسب همچنین درباره تقویم اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس افزود: مهلت ارسال آثار شاعران برای شرکت در این جشنواره تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری تعیین شده که پس از داوری آثار، برگزیدگان این جشنواره در مراسمی که همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ (۲۰مهرماه) در مرکز همایش‌های خلیج فارس برگزار میشود معرفی خواهندشد.
وی اضافه کرد: کتاب آثار برگزیده جشنواره شعر دفاع مقدس به زیور چاپ آراسته میشود و شاعران عزیز استان بوشهر می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۲۵ شهریورماه به دبیرخانه جشنواره شعر پلاک عاشقی در پارس جنوبی ارسال کنند.
دزفولینسب بیان داشت: تمام توان و ظرفیت خود را برای رشد و تعالی فرهنگی منطقه به کار گرفته‌ایم و به فضل خدا به نتایج مورد نظر برسیم.